شکایت قضائی جدید برای لغو حکمِ واگذاری دو جزیره به عربستان

شکایت قضائی جدید برای لغو حکمِ واگذاری دو جزیره به عربستان
دوشنبه 14 فروردين 1396 - 22:05

هیات دفاع از مصری بودن دو جزیره تیران و صنافیر، شکایتی به دادگاه عالی اداری درخصوص ناکافی بودن احکام دادگاه امور فوری قاهره درباره دو جزیره تیران و صنافیر ارائه داد.

العالم - مصر

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، این هیات با ارائه دادخواستی به دادگاه عالی اداری، احکام دادگاه امور فوری قاهره  را به دلیل ناکافی بودن اسناد و مدارک لازم در خصوص دو جزیره تیران و صنافیر رد کرد و آن را بی اعتباردانست.

این هیات همواره بر اجرای احکام دادگاه عالی اداری مبنی بر لغو توافق ترسیم مرزهای آبی میان مصر و عربستان ومصری بودن دو جزیره تیران و صنافیر با حاکمیت مصر تاکید دارد.

"خالد علی احد" یکی از اعضای هیات دفاع در مصاحبه مطبوعاتی گفت: احکام دادگاه فوری قاهره جدید نبوده و سومین حکم بدون سند قانونی است که با همین مضمون صادر می شود، ما نیز برای مقابله با این احکام و لغو آن  همه راه های قانونی را طی خواهیم کرد.

این مساله بیانگر ادامه تلاش های رژیم برای دور زدن حکم های قطعی و نهائی دادگاه عالی اداری است که بر مصری بودن این جزائر تاکید دارد، و مستلزم فعال شدن کمپین های سیاسی و اجتماعی برای مخالفت با این توافق در پارلمان و رسوا کردن همه تلاش ها برای چشم پوشی از خاک مصر و باقی ماندن این جزائر تحت حاکمیت مصر است.

گفتنی است ،مصر و عربستان در ماه آوریل سال گذشته توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی امضا کرده بودند که بر اساس این توافقنامه حاکمیت دو جزیره که در ورودی خلیج «عقبه» قرار دارند به عربستان منتقل می شود.

این در حالی است که چندی پیش دادگاه عالی اداری مصر حکمی صادر کرد که بر اساس آن حاکمیت مصر بر این دو جزیره ادامه پیدا می کند لیکن دادگاه امور فوری این حکم را باطل کرد.

دادگاه امور فوری مصر شش ماه پیش نیز طی حکمی توقف انتقال جزایر به عربستان  و مصری بودن آنها را باطل کرده بود.

217

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها