موضع واقعی تر غرب به سرنوشت اسد

موضع واقعی تر غرب به سرنوشت اسد
سه شنبه 15 فروردين 1396 - 00:35

وزیران امور خارجه فرانسه و آلمان گفتند هیچ دلیلی برای طرح مساله سرنوشت رئیس جمهوری سوریه در ابتدای مذاکراتِ حل ِبحرانِ سوریه وجود ندارد.

العالماروپا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این دو مقام اروپایی، پس از ورود به لوکزامبورگ برای مشارکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا اظهارات خود را ایراد کردند.

جان مارک ایرولت وزیر خارجه فرانسه گفت طرح موضوع کنارگذاشتن اسد از ریاست جمهوری به عنوان یک پیش شرط  در آغاز مرحله انتقالی سوریه با روح قطعنامه 2245 شورای امنیت سازگار نیست.

وی افزود: این قطعنامه که در دسامبر 2015 در شورای امنیت تصویب شد  مبتنی بر برگزاری مذاکرات سوریه با سوریه با نظارت سازمان ملل است.

وزیرخارجه فرانسه تاکید کرد هدف از مذاکرات تحقیق فرایند انتقال سیاسی و برگزاری انتخابات پس از اصلاح قانون اساسی است.

وی با اشاره به اینکه ، باید این فرایند سیاسی انتخاباتی  با عنوان آن تناسب داشته باشد، گفت در پایان، مساله سوریه آینده ، سوریه در صلح  که در صدد بازسازی خود و زمینه سازی برای بازگشت پناهندگان است ،مطرح خواهد شد.

زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان نیز با اظهارات مشابهی گفت: منصرف شدن آمریکا از برکنار اسد، موضعی صحیح و واقعی است که شاید به تسهیل در پیشبرد مذاکرات کمک کند.

وی افزود: طرح مساله آینده بشار اسد در ابتدای مذاکرات هیچ نفعی ندارد زیرا این مساله به مانعی برای همه این فرایند منجر می شود.

گابریل تاکید کرد مردم سوریه خود باید در پایان تصمیم بگیرند چه کسی ریاست جمهوری را بر عهده خواهد داشت و دولت چگونه تشکیل می شود؟

217
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها