فارن افرز: روسیه اینگونه شمال آفریقا را در می‌نوردد

فارن افرز: روسیه اینگونه شمال آفریقا را در می‌نوردد
چهارشنبه 16 فروردين 1396 - 02:04

مجله فارن افرز آمریکا با انتشار مقاله ای نوشت که روسیه به آرامی در حال نفوذ اقتصادی و نظامی در شمال آفریقاست، این در حالی است که جهان به فکر مداخله روسیه در آمریکا و اروپاست.

العالمآفریقا

به گزارش الجزیره، به نقل از این مقاله، روسیه نیروهای ویژه و پهپادهای خود را در پایگاه نظامی سیدی برانی در غرب مصر مستقر کرده تا از نیروهای خلیفه حفتر در لیبی حمایت کند. 
همچنین قرار است مسکو در مصر نیروگاه اتمی ساخته و 50 بالگرد هجومی کاموف کا 52 را در سال 2017 و همین تعداد جنگنده میگ 29 را در سال 2020 به مصر بدهد.
رییس شرکت انرژی دولتی روسیه که نزدیک به ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه است فوریه 2017 با رییس شرکت نفت لیبی ملاقات و با وی  درباره بازسازی بخش انرژی لیبی توافق کرد.
شمار گردشگران روس در تونس در سال 2016 پس از توقف سفرهای هوایی روسیه به مصر و ترکیه 10 برابر شده است. کرملین پاییز 2016 نیز قرارداد ساخت نیروگاه اتمی را با تونس اعلام کرد. همچنین، مسکو و تونس درباره تبادل تجاری با روبل روسی و دینار تونسی به جای دلار یا یورو مذاکره کرده اند.
روسیه و الجزایر هم سال 2014 با امضای قرارداد یک میلیارد دلاری توافق کردند که الجزایر از قطعات و فناوری روسیه برای تولید دویست تانک استفاده کند.  مقام های روسیه و الجزایر ماه گذشته نیز درباره راه اندازی زیر دریایی اول از مجموع دو زیر دریایی از نوع بلک هول ساخت روسیه برای نیروی دریایی الجزایر مذاکره کردند. همچنین قرارداد ارسال 14 جنگنده از نوع سوخو 30 و دو کشتی مجهز به موشک های کروز روسیه میان دو کشور اجرایی شود.
از سوی دیگر، محمد ششم پادشاه مغرب سال گذشته با سفر به روسیه ضمن امضای بیانیۀ همکاری استراتژیک، توافق انرژی و مبارزه با ترویسم، سفر پوتین به مغرب و افزایش تعداد گردشگران روس به کشورش تا 5 برابر را در سال های آتی خواستار شد.
206
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها