صعود نفت و طلا به بالاترین سطح در یک ماه اخیر

صعود نفت و طلا به بالاترین سطح در یک ماه اخیر
چهارشنبه 16 فروردين 1396 - 09:42

آشکار شدن نشانه‌هایی در خصوص کاهش تدریجی نفت مازاد موجود در بازار، بهای جهانی طلای سیاه را افزایش داد.

العالم

به نقل از رویترز؛ بهای جهانی طلای سیاه صبح روز چهارشنبه در پی آشکار شدن نشانه‌هایی در خصوص کاهش تدریجی نفت مازاد موجود در بازار به بالاترین سطح در یک ماه اخیر افزایش یافت. تولید مازاد، سالهاست بازار جهانی نفت را تحت تأثیر قرار داده و تانکرهای سوخت را مالامال از نفت، بلااستفاده رها کرده است.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 23 سنت افزایش (0.4 درصد) به 54 دلار و 40 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 27 سنت افزایش (0.5 درصد)، 51 دلار و 30 سنت معامله شد. بهای هر دو شاخص مهم نفت روز چهارشنبه به بالاترین سطح از 8 مارس (18 اسفند 95) رسید.
به گفته معامله‌گران، کاهش تدریجی نفت مازاد موجود در بازار به افزایش بهای جهانی طلای سیاه منجر شده است و سازمان اوپک نیز در خط مقدم تلاش‌ها برای کاهش نفت مازاد بازار قرار دارد.
بنا بر اعلام شرکت تحلیل نفت «وورتکسا،» انتقال نفت از طریق کشتی از آغاز سال جاری میلادی 17 درصد کاهش یافته است. این بدان معناست که در روز 1 ژانویه امسال 978 میلیون بشکه نفت از طریق دریا منتقل شد؛ در حالی که این رقم در روز 3 آوریل (14 فروردین) به 812 میلیون بشکه کاهش یافت. این شرایط از بروز تغییر در بازار، آن هم سریع‌تر از انتظار بسیاری از تحلیلگران حکایت دارد.
این در حالی است که روز گذشته نیز بهای جهانی طلا به دلیل کاهش ارزش دلار در برابر مجموعه‌ای از ارزهای معتبر و وجود نگرانی‌های امنیتی به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسید. هم‌اکنون هر انس طلا بدون تغییر نسبت به پایان معاملات دیروز، 1256 دلار معامله می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها