وزارت دفاع یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی و فناوری

وزارت دفاع یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی و فناوری
چهارشنبه 16 فروردين 1396 - 14:15

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز وزارت دفاع به یکی از قطب‌های بزرگ، بی بدیل و اثر گذار در حوزه صنعتی و فناوری تبدیل شده است.

العالم- ایران

سردار دهقان در نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن پاسخگویی به سئوالات اعضای کمیسیون با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت های ۳ و نیم سال گذشته وزارت دفاع اظهار داشت: در دوره اخیر با تمرکز بر تقویت و بالندگی بخش دفاع در حوزه های هوافضا، هوایی، دریایی، الکترونیک ، رزم زمینی و دیپلماسی دفاعی به دستاوردهای بسیار مهم و ارزشمندی دست پیدا کرده ایم.


وزیر دفاع، افزایش کمی و کیفی محصولات وزارت دفاع و گسترش شبکه همکاران به طوری که منجر به اشتغال بیش از ۶۰ هزار نفر در خارج از مجموعه وزارت دفاع شده است را از نمونه دستاوردهای این دوره ذکر کرد وگفت: امروز وزارت دفاع به یکی از قطب های بزرگ ، بی بدیل و اثر گذار در حوزه صنعتی و فناوری تبدیل شده است که علاوه بر تأمین نیازهای بخش دفاع در خدمت توسعه ملی به ویژه در بخش های صنایع مادر نظیر فولاد، نفت، پتروشیمی، ارتباطات، حمل و نقل قرار دارد.


سردار دهقان با تشکر از همکاری مجلس شورای اسلامی به ویژه  رئیس و اعضای کمیسیون امنیتی ملی وسیاست خارجی ،نقش مجلس را در تقویت اقتدار دفاعی کشور بسیار با اهمیت و کلیدی توصیف کرد و افزود:دولت و مجلس با تمرکز بر برنامه های اولویت دار و اساسی نیروهای مسلح می توانند بسیاری از مشکلات و موانع پیش روی را نیز از میان برداشته و بیش از پیش بر استحکام و قدرت بازدارندگی کشور بیفزایند.


بر اساس این گزارش در این نشست همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از نمایشگاه دستاوردهای سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طی سخنانی با تقدیر از تلاش و فعالیت جهادی وزیر، مدیران، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع در طراحی و ساخت سامانه های دفاعی که منجر به تقویت بنیه دفاعی و ایجاد بازدارندگی موثر می شود تصریح کرد:نمایشگاه دستاوردهای سازمان صنایع دفاع که بخشی از دستاوردهای وزارت دفاع به شمار می رود موجب خرسندی و افتخار است.


علاء الدین بروجردی افزود:انصافاً دستاوردهای وزارت دفاع موجب سرافرازی است و شعار ما می توانیم که رهنمود حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است به خوبی تحقق یافته و ما شکر گذاریم.


وی با بیان اینکه تولید و اشتغال به عنوان یک دغدغه امنیت ملی مورد توجه نمایندگان مردم است تأکید کرد:همه ما و مسئولان کشور باید از اقدامات ارزشمند وزارت دفاع برای تولید و اشتغال الگو بگیریم و مانند دوران دفاع مقدس با بسیج همه ظرفیت های کشور شعار سال ۹۶ را که مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است تحقق بخشیم.


در این جلسه همچنین هر یک از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود بر ضرورت افزایش اقتدار دفاعی و تقویت نیروهای مسلح و همچنین حمایت از وزارت دفاع به منظور پیشبرد اهداف دفاعی جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها