اردوغان هنوز از اروپا عصبانی است

اردوغان هنوز از اروپا عصبانی است
پنج‌شنبه 17 فروردين 1396 - 23:06

رجب طيب أردوغان رئیس جمهوری ترکیه معتقد است که "اروپا دیگر حرفی برای جهانیان ندارد".

العالم - ترکیه

به گزارش روزنامه "القدس العربی" اردوغان روز پنجشنبه، طی سخنانی در استان بالیکسیر در غرب آناتولی گفت: "با صراحت و روشنی تمام می گویم که در زمان حاضر اروپا، مرکزی برای فشار، خشونت و نازیسم است نه مرکزی برای آزادی و حقوق بشر و دموکراسی".

وی افزود: "احزاب تندرو هرطور که بخواهند رهبران اروپا را بازیچه دست خود قرار می دهند".

اردوغان تاکید کرد، "اروپا تمام ارزش های ادعایی را که از صدها سال پیش مدعی آن است، نابود کرده و به مرحله فروپاشی رسیده است.

رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای اروپایی اجازه برگزاری تجمعات و نشست ها را در خاک خود نمی دهند درحالیکه عناصری از سازمان تروریستی  پ ک ک در این کشورها حضور دارند و با رهبران این سازمان از طریق فناوری تلی کنفرانس  در کوههای قندیل در شمال عراق صحبت می کنند در حالی که اجازه استفاده از این فن آوری به شهروندان ترکیه داده نمی شود.

مقام های آلمانی، در اواخر ماه ژوئیه سال 2016، از تظاهرات هواداران اردوغان در شهر"کلن" در محکوم کردن کودتای نظامی در ترکیه و پخش تلویزیونی نطق اردوغان در این مراسم جلوگیری کردند.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: حامیان "پ ک ک" با اجازه مقام های سوییسی علیه حکومت ترکیه تظاهرات کردند و پارچه نوشته هایی را برای تحریک به کشتن وی بالا بردند. وی گفت: بعد از آنکه حکومت هلند اجازه فرود هواپیمای حامل مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به خاک هلند را صادر نکرد؛ این بار نیز پلیس هلند مانع ورود فاطمه بتول سایان کایا، وزیر خانواده ترکیه به کنسولگری این کشور در روتردام شد.

وزیر خانواده ترکیه که در آلمان به سر می برد از طریق راه زمینی وارد هلند شد و برای سخنرانی به کنسولگری ترکیه در روتردام رفت که پلیس هلند با اتخاذ تدابیر امنیتی ویژه مانع از ورود وی به کنسولگری شد.

در هفته های اخیر، بدنبال ممانعت از برگزاری نشست های سیاستمداران ترکیه با شهروندان این کشور در کشورهای اروپایی در چارچوب آمادگی برای برگزاری همه پرسی، روابط ترکیه با کشورهای اروپایی مانند آلمان و هلند رو به تیرگی نهاده است.

قرار است همه پرسی مردمی در 16 آوریل جاری در ترکیه برگزار شود.

221 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها