آمادگی «سیسی» برای کاندیداتوری مجدد

آمادگی «سیسی» برای کاندیداتوری مجدد
شنبه 19 فروردين 1396 - 15:15

رئیس ‌جمهور مصر ضمن تاکید بر آمادگی خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور اعلام کرد که تصدی مجدد ریاست جمهوری وی به «خواسته مردم» مصر بستگی دارد.

العالم-مصر

 به گزارش پایگاه خبری الحیاه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر بر تصمیم خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر برای دومین بار متوالی تاکید و اعلام کرد که انتخاب مجدد وی منوط به «اراده مردم» (مصر) است.
السیسی در این باره به شبکه خبری «فاکس نیوز» گفته که وی در این انتخابات که قرار است در اواسط سال آینده میلادی برگزار شود، شرکت می کند، اما این به خواست مردم مصر و اراده آنها بستگی دارد.
رئیس جمهور مصر افزود: «این اراده مردم است که به من فرصت می دهد که برای دومین بار و برای چهار سال دیگر رئیس جمهور شوم؛ بار سومی وجود ندارد.»
وی در ادامه تصریح کرد: «مصری‌ها رئیس جمهوری که بر خلاف میل و خواسته آنها باشد را نخواهند پذیرفت. دیکتاتوری وجود ندارد که بتواند چهار یا 10 سال در مصر حکومت کند. شاید دیکتاتوری بتواند برای 30 یا 40 سال برخلاف اراده مردم در قدرت باقی بماند، اما این شرایط با جامعه مصر همخوانی ندارد.»
عبدالفتاح السیسی فرمانده نیروهای مسلح وقت و رئیس جمهور کنونی مصر پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهور قانونی این کشور در یک کودتای نظامی در جولای 2013 (تابستان 1392) به قدرت رسید.
السیسی که توسط محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر به عنوان وزیر دفاع انتخاب شده بود در سوم جولای 2013، به مدت 48 ساعت به مرسی اولتیماتوم داده بود، که پس از این اولتیماتوم، وی را برکنار کرد.
حامیان مرسی از این اقدام به‌عنوان کودتا و مخالفانش به‌عنوان انقلاب جولای یاد می‌کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها