سناتور آمریکایی: حمله هوایی به سوریه توجیه پذیر نیست

سناتور آمریکایی: حمله هوایی به سوریه توجیه پذیر نیست
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 10:59

سناتور دمکرات از ایالت ماساچوست آمریکا درواکنش به نامه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به کنگره و ارائه توضیح درباره ادله اش در خصوص حمله هوایی به سوریه گفت که «توجیه قانع کننده استراتژیکی» برای این حمله وجود ندارد.

العالم-آمریکا
بر اساس گزارش نشریه آمریکایی هیل، «الیزابت وارن» در توئیتی تأکید کرده است: ما به طرحی برای پاسخگویی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نیاز داریم. اما تاکنون توجیه قانع کننده استراتژیکی برای حمله موشکی دولت ترامپ وجود نداشته است.
وی افزود: دولت ترامپ در مدت یک هفته از تاکید بر خودداری از مداخله به حمله موشکی علیه سوریه تغییر موضع داد و این غیرقابل پیش بینی بود. رویکرد متغییر و دمدمی مزاج رئیس جمهوری درباره سوریه یک راهبرد نیست و این موضوع نشان می دهد که چرا قانون اساسی ما به رئیسان جمهوری اجازه نمی دهد که به تنهایی درباره جنگ تصمیم گیری کنند.
وارن در این پیام توئیتری افزود: کنگره باید قبل از هرگونه تایید اقدام نظامی بیشتر علیه سوریه، خواستار راهبردی واقعی، تبیین اهداف و طرحی برای دستیابی و تحقق آن شود. اگر ترامپ واقعا به دنبال کمک به سوری هاست باید فورا تلاش هایش را برای جلوگیری از ورود کودکان آن به آمریکا متوقف کند.
دولت آمریکا به ریاست ترامپ بامداد روز جمعه به بهانه تلافی حمله شیمیایی که واشنگتن و برخی از کشورهای غربی مدعی اند دولت سوریه در آن نقش داشته است، تقریبا 60 موشک کروز را به پایگاه هوایی سوریه پرتاب کرد.
این حمله واکنش برخی از دمکرات ها را در حمایت از آن به دنبال داشت. با این حال برخی از دمکرات ها و جمهوری خواهان از تصمیم ترامپ انتقاد کردند و از وی خواستند قبل از هر گونه حمله دیگری به سوریه مجوز کنگره را کسب کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به حملات موشکی کشورش به یک پایگاه هوایی در سوریه، در پیامی توئیتری این اقدام را مورد تمجید قرار داد و نوشت: به مردان و زنان ارتش بزرگمان به خاطر اینکه به آمریکا و جهان، نشان دادند که در حمله سوریه، بسیار خوب عمل کردند، تبریک می گویم.
ترامپ روز شنبه با ارسال نامه ای به کنگره توجیه خود را درباره دستور حمله به سوریه ارائه داد و گفت آمریکا، اگر لازم باشد، آماده حملات بیشتر نظامی در این کشور است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها