روحانی: چرا متجاوز و ظالم را تشویق میکنید؟!

روحانی: چرا متجاوز و ظالم را تشویق میکنید؟!
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 11:34

رئیس جمهور با انتقاد از اقدام آمریکا در حمله به سوریه گفت: از آن بدتر کشورهایی هستند از منطقه خودمان که برای تجاوز آمریکا کف می زنند، نوبت شما هم میرسد. چرا متجاوز و ظالم را تشویق می کنید؟!

العالم- ایران

دکتر روحانی صبح امروز (شنبه) در یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای، با بیان اینکه دنیای امروز متاسفانه دنیای قانون نیست، تأکید کرد: اگر بود واگر استانداردهای دوگانه نداشتند کار ما آسان تر بود.

وی افزود: چطور در دنیای امروز، رئیس جمهور امریکا بدون مجوز سازمان ملل و حتی بدون مصوبه کنگره به خودش حق میدهد به یک کشور مستقل در منطقه به یک فرودگاه داخلی موشک پرتاب کند؟ مگر کسی در دنیا اختیار رهبری دنیا را به آمریکا داده؟ مگر رئیس جمهور آمریکا دادستان محکمه بین المللی است؟

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: از آن بدتر کشورهایی هستند از منطقه خودمان که برای تجاوز آمریکا کف می زنند، نوبت شما هم میرسد. چرا متجاوز و ظالم را تشویق میکنید . دیدید تروریست ها چقدر خوشحالی کردند .

رئیس جمهور در ادامه گفت: بسیار خوشحالیم که بیستم فروردین امسال، گرامی داشت فناوری هسته ای ما با ایام میلاد با سعادت امیر المومنیین علی (ع ) قرین گشته . گرچه ملت ما هرچه دارد از رهنمودهای قران مجید، پیامبر اسلام (ص) و ائمه بوده است. یاد همه شهیدان و امام شهیدان و شهدای هسته ای را در این روز پر افتخار گرامی می داریم .

وی افزود: هر سال که ما در بیست فروردین اجتماع کردیم روزهای خوشحال کننده ای بود، برای اینکه جوانان پر تلاش ما با مدیریت جهادی گام های ی در مسیر فناور ی هسته ای به جلو برداشته بودند اما امسال مواجهه با یک حرکت عظیم شدیم . 42 پروژه در طول سال 95 به ثمر نشسته است. 5 پروژه را در همین سالن شاهد بودید و بقیه را در نمایشگاه دیدیم .

 دکتر روحانی گفت: مگر امکان پذیر است یک سازمان و ملتی بدون مدیریت علمی جهادی وبسیجی بتوانند در یک سال 42 پروژه را به ثمر برسانند، و برای جهانیان به نمایش بگذارنذ که انرژی هسته ای در بخش های مختلف زندگی ما بروز و ظهور دارد.

وی افزود: از این پمپ که در نیروگاه بوشهر استفاده می شود تا این سانترفیوژ سنگ که برای صنعت نفت ما کاربرد دارد و تا پروژه هایی که در ساغند یزد به کار گرفته می شود، تا پروژه ای که در البرز شاهد افتتاح بودیم و برای یک نوع اسکن جدید ، رادیو داروهای لازم را تولید میکند تا سیستم شتاب دهنده در قزوین.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: همه اینها نشان می دهد، فناوری هسته ای یک ضرورت است و اینکه رهبر انقلاب اسلامی هموار بر ادامه آن تاکید می کردند، تاکیدی درست و به حق بوده است؛ و از طرفی دیگر، مردم ما که در طول سالها می گفتند انرژی هسته ای حق مسلم ماست سخن درستی و آرمان درستی را دنبال میکردند.

رئیس جمهور گفت: این شعار در خیابان توسط هنرمندان دیپلماسی ما به لوزان و ژنو منتقل شد. این هنرمندی بزرگی است که خواست مردم چگونه به یک لایحه بین المللی تبدیل شود با ابعاد بسیار دقیق فنی و دیپلماسی . گفتند اینکه انرژی حق مسلم ماست بسیار مهم می باشد، اما در کنار حضور و خواست مردم این متخصصین هستند که باید به عمل بنشانند و این دیپلمات ها هستند که این حق را باید به کرسی بنشانند .

وی افزود: روزهای پر فراز و نشیبی در صنعت هسته ای ما گذشت؛ برای اولین بار که تصمیم گرفتیم با اراده مرحوم ایت الله هاشمی که غنی سازی را آغاز کنیم مربوز به سال 1366 است و اولین بار که سانترفیوژ وارد کشور شد مربوط به سال 1367 است و ان روز که احساس کردیم قادریم به غنی سازی مربوط به سال 1381 است . دنیا میخواست به بهانه های مختلف این فناوری را بگیرد .تلاش دولت ما در سال 82 باعث شد این پرونده از وین نتواند به نیویورک برود . آن زمان آقای صالحی سفیر ما در آژانس، شاهد تلاش ها بود. 82 اولین پیروزی ملت ایران در برابر  آمریکا و قدرت های بزرگ بود . در همان سال 82 فرزندان غیور ما توانستند ucf اصفهان را به ثمر بنشانند .

روحانی گفت: اما اخرین مرحله، ایران به خوبی تصمیم گرفت حق ملت را تثبیت کند . بعضی در ذهنشان این بود که مذاکرات هسته ای با دنیا، ما را از فناوری دور کرده و فکر می کردند ما فناوری را فروختیم؛ خون شهیدانمان را فروختیم.
وی افزود: آن روز هم گفتیم اقدام ها توسط مردان بزرگی انجام می شود اما بعضی گاهی دلشان نگران میشد و میگفتند فناوری ما چه میشود ؟ می گفتند کلیدی نداریم دیگر قفل های فوردو را باز کنیم . اراک که آثاری از ان نمی ماند . اما امروز همه ما شاهدیم که مسیر ما صحیح و درست بوده است. کوتاهترین و بهترین و کم هزینه ترین راه را برای تثبیت حقوق و ادامه راه انتخاب کردیم.
روحانی خاطرنشان کرد: این تلاش ها نشان داد که حقوق ملت ایران از کف خیابان به لوزان و ژنو و وین برده شد و از انجا به سازمان ملل برده شد و در همان مکان حقوق ملت تثبیت شد. اگر ایستادگی ملت نبود ، این کار عظیم شدنی نبود . اگر رهنمودهای رهبری نبود، این کار شدنی نبود. اگر هنرمندی دیپلمات های هنرمند ما در راس ان دکتر ظریف نبود، شدنی نبود . اگر تلاش دانشمندان هسته ای و در راس ان دکتر صالحی نبود، شدنی نبود. برای اینکه حقانیت ملت را به اثبات برسانند زحمت بسیاری کشیده شد. وزارت دفاع ، بانک مرکزی و ...همه در قدم های بعدی برجام را ساختند.
روحانی خاطرنشان کرد: برجام یک ابر است و اگر بخواهد ببارد، این درخت های سرو بلند است که ابر را وادار به باریدن می کند. اگر پایین کویر باشد ابر نمی بارد. در بخش های مختلف همه امدند . حالا برخی ها گفتند صدای رعد و برقش را نشنیدیم شاید خواب بودید و بارانش را ببینید .
روحانی ادامه داد: برخی از پروژه های مهم با همکاری کشورهای خارجی به ثمر نشست. تجاری شدن صنعت هسته ای مربوط به باران رحمت برجام است.
دکتر روحانی با اشاره به صادرات آب سنگین گفت: در اولین قدم اب سنگین را به امریکا و روسیه فروختیم و قادریم کیک زرد را وارد کنیم. کیک زردی که از روز اول پیروزی انقلاب تا سال گذشته یک گرم وارد نشده بود . اینکه 360 تن کیک زرد وارد شده به معنای ان است که در بازار تجاری دنیا وارد مبادلات شده ایم . رادیو دارو هم در حال صادر شدن است و بسیاری دیگر از صنایع.
وی گفت: هر کجا با هم بودیم پیروز شدیم، ما میتوانیم؛ اگر با هم باشیم. اگر اختلافات را کنار بگذاریم می توانیم کشور را به خوبی بسازیم.
روحانی خاطرنشان کرد: ما چرا توانستیم در برابر فشار و تحریم دنیا بایستیم؟، به خاطر وحدت و صبر و انسجام . جا نزدیم و از رهبری اطاعت کردیم . پیروزی در مذاکرات به خاطر همین ها بود. امروز ما قادریم در منطقه و جهان، به پیروزی های برتر برسیم.
روحانی ادامه داد: ملت ایران باید در سایه انتخابات اتی قدرت این کشور را به رخ جهانیان بکشد . نباید رو در روی هم بایستیم . هدف مادر انتخابات تبلور مردم سالاری دینی است. ما می خواهیم جمهوریت واسلامیت را ببینیم . ما می خواهیم اخلاق اسلامی را ببینیم . نباید بگذاریم در کشور انتخاباتی شبیه آمریکا شاهدباشیم . رقابت آزاد بسیار عالی است. اگر توانستیم به افتخاراتی برسیم در سایه وحدت و اخلاق اسلامی بود.
رئیس جمهوری تصریح کرد: ما باید در همه زمینه ها داوطلب ایستادگی ایثار و فداکاری باشیم . شهیدان ما این را ه را برگزیدند و ملت ما هم این مسیر را برگزیده است

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها