به مناسبت روز جهانی بهداشت صورت گرفت؛

تجمع اعتراضی فلسطینیان در محکومیت محاصره غزه

تجمع اعتراضی فلسطینیان در محکومیت محاصره غزه
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 18:47

مردم نوار غزه روز یکشنبه در اعتراض به تداوم محاصره این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی، بار دیگر در مقابل مقر سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) تجمع کردند و از جامعه جهانی خواستند که به مسئولیت های خود برای پایان دادن به اشغال این منطقه عمل کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی
به گزارش خبرگزاری آناتولی، مجموعه سازمان های غیر دولتی فلسطین به مناسبت روز بهداشت جهانی، با برپایی تجمعی اعتراض آمیز ادامه محاصره نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی در برابر مقر سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) تظاهرات کردند و این شعارها را سر دادند: «اشغالگران اسرائیلی مردم غزه را از هرگونه درمان و مداوا محروم کرده اند» و «محاصره تا کی؟»
سلیمان شاهین مسئول بخش بهداشتی این مجموعه در سخنانی گفت: ادامه محاصره نوار غزه به دست اسرائیل پیامدهای خطرناکی بر صدها بیمار و همراهان آن به دنبال دارد؛ کسانی که از هر گونه معالجه و درمانی منع شده اند.
وی افزود: رژیم اشغالگر قدس از ماه ژانویه گذشته جلوی بیش از 53 درصد از بیمارانی که برای خروج از غزه و درمان از این رژیم درخواست مجوز کردند، گرفته و هیچ دلیلی دراین باره ارائه نداده است.
این شخصیت فلسطینی تصریح کرد: بیمارانی که برای درمان قصد خروج از غزه را دارند مورد بازجویی نیروهای امنیتی اسرائیل قرار می گیرند.
وی ادامه داد: مردم ما در نوار غزه از ادامه این تجاوز و محاصره رنج می برند، محاصره ای که منجر به افزایش میزان فقر، بیکاری، کمبود مواد غذایی و وخامت اوضاع بهداشتی و انسانی شده است.
شاهین از جامعه جهانی خواست که به مسئولیت های قانونی و اخلاقی خود برای پایان دادن به این اشغال و لغو محاصره عمل کند و با کمک به فلسطینی ها زمینه لازم را برای برخورداری آنها از حق بهداشت و درمان فراهم کند.
به گزارش ایرنا بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از زمان پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه در سال 2007 این منطقه را با حدود 2 میلیون جمعیت تحت محاصره قرار داده که حصر و بیکاری، وضعیت مردم این منطقه را در شرایط نامناسبی قرار داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها