سیسی از برقراری وضعیت فوق العاده درمصر خبرداد

سیسی از برقراری وضعیت فوق العاده درمصر خبرداد
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 23:51

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر ساعاتی پس از چند عملیات تروریستی در مصر از تشکیل شورای عالی مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و برقراری وضعیت فوق العاده در کشورش خبرداد.

العالم - مصر

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس جمهوری مصر ساعاتی پس از انفجارهای خونین امروز( یکشنبه) در دو کلیسای شهرهای طنطا و اسکندریه در سخنانی خطاب به مردم کشورش تاکید کرد که پس از طی مراحل قانونی به مدت سه ماه در کشور وضعیت فوق العاده برقرار می شود.

به گفته السیسی شورای عالی ملی مقابله با تروریسم و افراطی گرایی از اختیارات تام برای مقابله و رویارویی با تروریسم برخوردار خواهد بود.

رئیس جمهوری مصر با درخواست از مصریها برای ثابت قدم ماندن در راه مقابله با تروریسم ، از جامعه بین المللی خواست تا با حامیان تروریسم در سطح جهان برخورد شود.

عبدالفتاح السیسی همچنین روز یکشنبه ، در پی حملات خونین به دو کلیسای قبطی ها از ارتش خواست  نیروهایی را برای حفاظت  از زیر ساخت های حیاتی مصر مستقر کند.

دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای اعلام کرد السیسی استقرار فوری واحدهای محافظت ارتش برای کمک به نیروهای پلیس برای تامین امنیت زیر ساخت های حیاتی و مهم را در تمام استان های مصر خواستار شد.

کشور مصر امروز(یکشنبه) صحنه چند حادثه خونین انفجارهای تروریستی بود.

حادثه نخست ظهر امروز با انفجار بمب در کلیسای "مارجرجس "  شهر طنطا و ساعاتی بعد انفجار دیگری مقابل کلیسای " المرقسیه " شهر اسکندریه روی داد.

منابع مصری تعداد کشته های این دو انفجار را 46 نفر و مجروحان آن را  120  نفر گزارش کرده اند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارها را بر عهده گرفته است.

به دنبال انفجار در دو کلیسای مهم مصر منابع خبری این کشورهمچنین گزارش کردند  که یک دستگاه خودروی پلیس در منطقه التلول در شرق منطقه بئر العبد در سینا منفجر شد و چهار پلیس در آن مجروح شدند.

این درحالیست که مقام های مصر امروز گفتند که یک بمب کارگذاشته شده در مقابل دانشکده سان مارک، یک خودرو بمب گذاری شده در خیابان شاکور در اسکندریه  و دو بمب در مقابل مسجد سیدی عبدالرحیم در شهر طنطا قبل از انفجار شناسایی و خنثی شد.

حملات جدید علیه مسیحیان مصر در حالی روی می دهد که چهار ماه پیش نیز گروه داعش مسئولیت حمله به کلیسای سن پییر و سن پل قاهره را برعهده گرفته بود. در آن حمله نیز 29 نفر کشته شده بودند.

قبطی های ارتدوکس مصر حدود ده درصد جمعیت 92 میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند.

پربیننده ترین خبرها