درخواست عجیب اردوغان از روسیه

درخواست عجیب اردوغان از روسیه
دوشنبه 21 فروردين 1396 - 01:46

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد : روسیه باید در سیاست حمایت خود از سوریه بازنگری کند و برای " رهائی از شرّ نظام سوریه " به آمریکا بپیوندد!

العالم سوریه

رجب طیب اردوغان روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه کانال 24 ادعا کرد: گزارش های پزشکی قانونی ترکیه و اطلاعات رادارها و مدارک دیگر نشان می دهد که نظام بشار اسد عامل حملۀ شیمیائی به منطقه خان شیخون در روز 4 آوریل 2017 است.

وی گفت : برخی ادعا می کنند که بمب های شیمیائی از مناطق تحت کنترل مخالفان به سوی مناطق مسکونی پرتاب شد ولی این ادعا کاملاً نادرست است.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: من کاملاً مطمئن هستم که دمشق سلاح های شیمیائی دارد. من می دانم که چه هواپیماهائی بمب های شیمیائی را روی سر مردم خان شیخون فروریختند و اطلاعات رادار نزد من است.

اردوغان افزود: گذشته از اینکه آیا حمله شیمیائی بوده است یا نَه ، بشار اسد مردم سوریه را می ترساند و تاکنون نزدیک به یک میلیون نفر را قتل عام کرده است ولی با این حال برخی معتقدند که محکوم کردن کفایت می کند.

رئیس جمهوری ترکیه درباره حملۀ موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات سوریه نیز گفت : من از حملۀ آمریکا حمایت می کنم ولی این حملۀ دیر آغاز شد و از روسیه می خواهم که علیه بشار اسد وارد عمل شود.

اردوغان گفت: همۀ ما امیدواریم که آمریکا در میدان تنها نماند و روسیه نیز به آمریکا بپیوندد یا حداقل از کمک کردن به بشار اسد دست بردارد. 

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد: ترکیه از اظهارات مقامات روسی دربارۀ اینکه حمایت مسکو از بشار اسد بی شرط و شروط نیست ، حمایت می کند.

214

پربیننده ترین خبرها