پرواز نظارتی روسیه در آسمان کانادا و آمریکا

پرواز نظارتی روسیه در آسمان کانادا و آمریکا
دوشنبه 21 فروردين 1396 - 16:37

ناظران روسی در آسمان کانادا و آمریکا پرواز نظارتی انجام می دهند.

العالم - آمریکا

در چارچوب اجرای توافق موسوم به "آسمان باز"، گروهی از بازرسان روسی قصد دارند پرواز نظارتی توسط هواپیمای تو-۱۵۴ ام ال کا ۱ را در آسمان کانادا و آمریکا ترتیب دهند.

به گزارش اسپوتنیک، دپارتمان اطلاعات و ارتباطات وزارت دفاع روسیه در این خصوص اطلاع داد.  پرواز در آسمان آمریکا از دهم تا پانزدهم آوریل ۲۰۱۷ و در آسمان کانادا از ۱۸ تا ۲۲ آوریل سال جاری خواهد بود.

پرواز نظارتی در چارچوب قرارداد با هدف ترویج و ارتقاء شفافیت بیشتر و صداقت در فعالیت های نظامی دول عضو و همچنین استحکام امنیت از طریق تقویت اعتماد سازی صورت می گیرد.

معاهده آسمان های باز (Treaty on Open Skies)  یک نظام پروازهای نظارتی غیرمسلح را بر فراز خاک ۳۴ کشور عضو این معاهده برقرار می‌کند تا به ارتقای فعالیت های نظامی کشورها کمک کرده بررسی فعالیت‌های نظامی کشورها بپردازد و به ارتقای فعالیت های نظامی کشور ها کمک کند.

معاهده آسمان باز در سال ۱۹۹۲ با ابتکار جرج بوش پدر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا امضا شد که براساس آن پروازهای نظارتی هوایی غیرنظامی بر فراز آسمان کشور های عضو این معاهده صورت می‌گیرد تا گستردگی و شفافیت فعالیت‌های نیروهای نظامی کشور های عضو مورد بررسی قرار گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها