دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب:

تنها سه جبهه قانونی مجاز به فعالیت انتخاباتی هستند

تنها سه جبهه قانونی مجاز به فعالیت انتخاباتی هستند
سه شنبه 22 فروردين 1396 - 13:44

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه تنها سه جبهه مجوز قانونی برای فعالیت در عرصه سیاسی و انتخابات را از این کمیسیون دریافت کرده اند گفت: این سه جبهه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت هستند.

العالم ـ ایران

'محمدامین رضازاده' افزود: این سه جبهه پیش از عید نوروز اقدامات قانونی را انجام داده اند و در چارچوب قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی می توانند فعالیت کنند.
وی یادآور شد: براساس بند دو ماده یک قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی تعدادی احزاب می توانند درخواست خود را به کمیسیون ماده 10 احزاب ارایه و با اطلاع کمیسیون در قالب جبهه فعالیت کنند.
دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: غیر از سه جبهه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت و احزاب مجوزدار، فعالیت گروه های دیگر در قالب جبهه مجاز نیست و نباید در رسانه ها به خصوص صدا و سیما نام آن ها مطرح شود.
رضازاده افزود: در یکی از برنامه های صدا و سیما نام یک جبهه ای مطرح شد که دارای مجوز نیست، انتشار اخبار و فعالیت های جبهه ای که مجوز ندارد تعقیب یک فعالیت غیرقانونی است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: هر فعالیتی که توسط جبهه ها و گروه های فاقد مجوز قانونی صورت بگیرد مجاز نیست و مرجع قانونی براساس قانون با آن گروه برخورد قانونی خواهد کرد.
دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب تاکید کرد: جبهه با اطلاع کمیسیون ماده 10 و برای موضوع معینی تشکیل می شود و جبهه های مجوزدار از کمیسیون ماده 10 شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها