افزایش شمار دانشگاه‌های ایرانی در فهرست برترین‌های «وبومتریکس»

افزایش شمار دانشگاه‌های ایرانی در فهرست برترین‌های «وبومتریکس»
چهارشنبه 23 فروردين 1396 - 17:42

بر پایه گزارش تازه سامانه «نما»، شمار دانشگاه‌های ایرانی در فهرست برترین‌های «وبومتریکس» به 598 مؤسسه رسیده است.

العالم-ایران

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تازه‌ترین گزارش سامانه «نما» با نام «نمای وبگاه موسسه‌ها 2016: جایگاه موسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها» برای بازنمایی چکیده‌ای از گزارش نظام‌های پنج نظام رتبه‌بندی وبگاها در سال 2016 منتشر شد.

در گزارش سامانه «نما» افزون بر پایش جایگاه موسسه‌های ایرانی در پنج نظام رتبه‌بندی وبگاه‌ها در سال 2016، روند سالانه شمار مؤسسه‌های ایرانی در این نظام‌ها نیز گزارش شده است.

رتبه‌بندی وب دانشگاه‌ها، رتبه‌بندی وب پژوهشگاه‌ها، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه استنادهای گوگل اسکالر، رتبه‌بندی واسپارگاه‌های سازمانی و رتبه‌بندی جهانی وب دانشگاه‌ها و کالج‌ها از محورهای کلیدی این گزارش هستند.

بر پایه گزارش تازه سامانه «نما»، شمار دانشگاه‌های ایرانی در فهرست برترین‌های «وبومتریکس» به 598 مؤسسه رسیده که در مقایسه با ویرایش پیشین این نظام که 582 موسسه بوده، رشد داشته است.

همچنین، بر پایه گزارش «وبومتریکس» 141 دانشگاه ایرانی در بین 5 هزار مؤسسه در جهان رتبه‌بندی شده‌اند و شمار پژوهشگاه‌های ایرانی نیز در نظام رتبه‌بندی وب پژوهشگاه‌ها به 68 پژوهشگاه رسیده است.

گزارش 2016 نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها نشان می‌دهد که 6 واسپارگاه سازمانی ایرانی در رتبه‌بندی واسپارگاه‌های سازمانی جهان قرار دارند که نسبت به ویرایش پیشین این نظام تغییری نکرده است. همچنین، 308 دانشگاه ایرانی نیز در فهرست برترین‌های رتبه‌بندی جهانی وب دانشگاه‌ها و کالج‌ها رتبه‌بندی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانه شورای‌عالی عتف، با راه‌اندازی سامانه «نما» (جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان) می‌کوشد نتایج نظام‌های گوناگون ارزیابی علم، فناوری و نوآوری را پایش کند و گزارش‌های کاربردی گوناگونی را در اختیار سیاست‌گذاران بگذارد. سامانه «نما» به نشانی  http://nema.irandoc.ac.ir/ در دسترس همگان است. منبع: ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها