رزمایش کره شمالی زیر نظر کیم جونگ اون

رزمایش کره شمالی زیر نظر کیم جونگ اون
پنج‌شنبه 24 فروردين 1396 - 13:04

در شرایطی که تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی بالا گرفته است، رسانه‌های دولتی این کشور روز پنجشنبه گزارش دادند کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر رزمایش نظامی نیروهای ویژه خود نظارت کرد.

العالمآسیا

روسیا الیوم گزارش داد، همزمان با افزایش نگرانی از آزمایش‌های تسلیحاتی کرۀ شمالی، واشنگتن روز شنبه (19 فروردین 97) یک فروند ناو هواپیمابر گروه ضربتی امریکا را به غرب اقیانوس آرام در نزدیکی شبه‌جزیرۀ کره فرستاد.
به گزارش فرماندهی پاسیفیک امریکا، این گروه ضربتی  موسوم به "کارل وینستون" سنگاپور را به مقصد غرب اقیانوس آرام ترک کرد.
پس از این اقدام آمریکا، کره شمالی آمادگی خود را برای جنگ با آمریکا اعلام  و یک فروند موشک  بالستیک به دریای ژاپن شلیک کرد.
آزمایش موشکی کرۀ شمالی پس‌ازآن انجام شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا تهدید کرد اقدامات یک‌جانبه‌ای را علیه کرۀ شمالی به دلیل آزمایش‌های موشکی‌اش اتخاذ خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، رهبر این کشور از یک ایستگاه نظارتی بر تمرین‌های نظامی مبتنی بر پریدن با چتر از هواپیماهای سبک کماندویی نیروهای ویژه نظارت کرد.
خبرگزاری کره شمالی افزود این نیروهای ویژه "مانند تگرگ" فرود آمدند تا بی رحمانه اهداف دشمن را در هم بکوبند.
این خبرگزاری افزود: کیم جونگ اون از نیروهایش برای دقتشان تجلیل کرد و توضیح داد که به نظر می رسد این گلوله‌ها خودشان چشم دارند.
پیشتر امریکا و کرۀ جنوبی رزمایش مشترک دریایی سالانۀ خود را باوجود اعتراضات کرۀ شمالی برگزار کردند. پیونگ یانگ این رزمایش را آمادگی برای جنگ دانست.

پیونگ یانگ تلاش می کند که با توسعه موشک های دوربرد و مجهز به کلاهک هسته ای، خاک آمریکا را هدف قراردهد. کره شمالی تاکنون پنج آزمایش هسته ای انجام داده که دو مورد آن در سال گذشته انجام شد.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها