ویدیو؛ درگیری لفظی نمایندگان روسیه و انگلیس در شورای امنیت

پنج‌شنبه 24 فروردين 1396 - 21:19

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در نشست ویژه شورای امنیت درباره سوریه،"متیو رایکرافت"، همتای انگلیسی خود را به شدت مورد حمله قرار داد.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، رایکرافت طی اظهاراتی در حضور اعضای شورای امنیت و استیفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه، روسیه را متهم به سوء استفاده از حق وتو و حمایت بی دریغ از حکومت سوریه کرد و مدعی شد که روسیه "از استفاده از سلاح شیمیایی حمایت کرده است" و "این کشور دیگر قابل اعتماد نیست."

اما "ولادیمیر سافرنکوف"، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز نماینده انگلیس را آماج انتقادات خود کرده و وی را متهم کرد که فقط به دنبال مانع تراشی بر سر راه تلاش های دی میستورا و جلوگیری از پیشبرد عملیات سیاسی در سوریه و ایجاد اختلاف و دشمنی در میان اعضای شورای امنیت است.

وی اظهارات رایکرافت درباره کشورهای حامی آتش بس در سوریه را توهین آمیز خواند و گفت که این حرفها در حالی مطرح می شود که لندن خود، به گروه های غیر قانونی که اقدام به ذبح و کشتار مسیحیان و دیگر اقلیت ها در خاورمیانه کرده اند، پناه داده است.

وی سپس از رئیس شورای امنیت خواست با کسانی که از کرسی خود در شورای امنیت با بی مسئولیتی و برای اهانت به دیگران با ادبیات کوچه بازاری استفاده می کنند، برخورد کند.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها