المعلم: آمریکا به دنبال متوقف کردن فرایند صلح است

المعلم: آمریکا به دنبال متوقف کردن فرایند صلح است
جمعه 25 فروردين 1396 - 08:57

وزیرخارجه سوریه گفت که یکی از اهداف تجاوز آمریکا به سوریه متوقف کردن فرایند صلح است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولید المعلم " وزیر خارجه سوریه در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: تجاوز آمریکا به سوریه اهدافی داشت که یکی از این اهداف این بود که فرایند صلح متوقف شود. ما در برهه اخیر یعنی از زمانی که ترامپ سر کار آمده است ملاحظه کردیم که نقش آمریکا در آستانه و در ژنو بسیار کمرنگ بود و این به آن معنا بود که آنها نمی خواهند فرایند صلح به موفقیت بیانجامد.

وزیرامور خارجه سوریه خاطرنشان کرد : تجاوز آمریکا به سوریه ناقض حقوق بین الملل محسوب می شود و نقض حاکمیت ارضی یک کشور عضو سازمان ملل متحد است. من حمله آمریکا به سوریه را تجاوز می نامم زیرا این اقدام در خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل متحد و بدون انجام تحقیقات از سوی سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی در خصوص عامل این حمله، صورت گرفته است.

وی افزود : روز گذشته در شورای امنیت کشورهای غربی نمایشی در خصوص مزایده بر سر از بین بردن یکپارچگی سوریه و نابودی نظام سیاسی کشور به راه انداخته بودند که این تلاش با وتوی روسیه مواجه شد. وتوی روسیه در زمان مناسب و به صورت مناسبی انجام شد و مانع از تداوم تجاوزگری ها علیه سوریه شد.

وزیرامور خارجه سوریه گفت: باید از روسیه تشکر کنم که برای هشتمین بار مانع از آن شد که از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تجاوز به سوریه استفاده شود. اما سوالی که مطرح است این است که آیا قصد تجاوز به سوریه پایان یافته است؟ من معتقدم که فکر تجاوز به سوریه پایان نیافته است.

المعلم افزود : ما از سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی خواسته ایم که با تشکیل یک کمیته تحقیق درستکار و بی طرف به تحقیق در خصوص آنچه رخ داده است بپردازد. 

پربیننده ترین خبرها