183 مورد حالت خفگی به دلیل توفان خاک در کربلا

183 مورد حالت خفگی به دلیل توفان خاک در کربلا
جمعه 25 فروردين 1396 - 10:41

اداره بهداشت کربلا از ثبت 183 مورد حالت خفگی به دلیل توفان گرد و خاک دیروز در این استان خبر داد. این توفان در برخی مناطق باعث از بین رفتن میدان دید شده است. این اداره تصریح کرد که موارد یادشده در بیمارستان مداوا شده اند.

العالم - عراق

اداره بهداشت کربلا با صدور بیانیه ای که یک نسخه از آن به دست سومریه نیوز رسید اعلام کرد: "بیمارستان ها و درمانگاه های این اداره 183 مورد تنگی نفس و آسم را که ناشی از توفان گرد و خاک دیروز در این استان بوده است را پذیرش کرده است."
در این بیانیه تصریح شده است که از این 183 مورد حالت خفگی، 27 مورد آن در مجتمع پزشکی امام حسین علیه السلام، 68 نفر در بیمارستان آموزشی کودکان کربلا، 25 نفر در بیمارستان دولتی الهندیه و 13 مورد در بیمارستان دولتی عین التمر و 5 مورد نیز در بیمارستان دولتی الحسینیه پذیرش شده اند.
در این بیانیه آمده است تمام این موارد درمان شده و از بیمارستان ها مرخص شده اند.
اداره بهداشت کربلا در بیانیه خود تأکید کرده است که کلیه مراکز درمانی این شهر آماده پذیرش موارد اورژانسی از جمله بیماران تنفسی و مبتلایان به آسم است.
گفتنی است عراق هر از گاهی در معرض توفان های شدید گرد و خاک قرار می گیرد. این توفانها باعث از بین رفتن میدان دید و بروز حالت خفگی در میان شهروندان شده و آنها را راهی بیمارستان می کند.

208 

پربیننده ترین خبرها