حاشیه‌های آخرین روز ثبت‌نام انتخابات‌ریاست‌جمهوری

حاشیه‌های آخرین روز ثبت‌نام انتخابات‌ریاست‌جمهوری
شنبه 26 فروردين 1396 - 10:45

آخرین روز ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تشکیل صفی از مردم برای ورود به وزارت کشور، پیش از باز شدن درهای ستاد آغاز شد.

العالم ـ ایران
آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم مانند چهار روز قبل از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه) آغاز شد.

تعدادی از مردم با تشکیل صف پیش از ساعت ۸ صبح جلوی در ستاد انتخابات برای ثبت‌نام ایستاده بودند تا از نام‌نویسی در روز آخر جا نمانند.

در دقایق ابتدایی صبح امروز، صادق خلیلیان وزیر جهادکشاورزی دولت دهم با حضور در ستاد انتخابات ثبت‌نام کرد.

 بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری از فردا

سخنگوی شورای نگهبان گفت: از فردا جلسات بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری آغاز خواهد شد.

عباسعلی کدخدایی در خصوص تعریف رجل سیاسی و اعمال ان در انتخابات ریاست جمهوری گفت:ما مشغول بررسی هستیم همزمان با بررسی صلاحیت ها نسبت به ان ها نیز اعلام نظر خواهد شد.

وی در مورد آمار افرادی که رد صلاحیت می شوند اظهار داشت: آماری نداریم چون شورای نگهبان هنوزجلسه ای تشکیل نداده است ولی قطعا می توان فرض کرد با توجه به شرایط اصل۱۱۵  صلاحیت بسیازی از افرادی که ثبت نام کردند احراز نخواهد شد.

 تاکنون ۱۲۹۰ داوطلب ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون ۱۲۹۰ داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم ثبت‌نام کرده‌اند.

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در پنجمین روز ثبت‌نام، اظهار داشت: تا امروز که روز آخر ثبت‌نام است، موظف به ثبت‌نام داوطلبان تا ساعت 18 هستیم.

وی افزود: امروز 314 نفر وارد ستاد انتخابات شده‌اند که 244 به طور قطعی ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: تاکنون هزار و 290 نفر در انتخابات‌ ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند که مجموعا 95 نفر زن و هزار و 195 نفر مرد بود‌ه‌اند.

 حاجی بابایی: برای 22 درد و مشکل کشور برنامه دارم

حمیدرضا حاجی بابایی ضمن ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: کشور را جناحی و سیاسی نمی شود اداره کرد.

وی افزود: همه کسانی که قدرت کار دارند باید در مسیر پیشرفت کشور حضور یافته و تلاش کنند، افراد را سیاه و سفید نمی بینم و به افراد با هر سلیقه ای احترام قائل هستم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برای اموری که امروز مشکل جامعه ما است، برای 22 اولویت و مشکل و درد کشور برنامه نوشته شده دارم.

محمد هاشمی رفسنجانی ثبت نام کرد

لحظاتی پیش فردی به نمایندگی از محمد هاشمی‌رفسنجانی با حضور در ستاد انتخابات کشور به نمایندگی از محمد هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نام نویسی کرد.

حاجی بابایی

حمیدرضا حاجی‌بابایی که یکی از کاندیداهای جمنا است هم یکی دیگر از وزرای دولت احمدی‌نژاد بود که صبح امروز نام‌نویسی کرد.

حضور چند نفر با لباس‌های محلی و البته خانمی که ادعا می‌کرد مردهای تنبل را از صحنه سیاست حذف می‌کند از نکات جالب توجه تا این لحظه ثبت‌نام‌ها بود.

یک مرد کرمانی که در دوره‌های قبلی مدعی می‌شد قالی باف است و از رقبای قالیباف به حساب می‌آید هم امروز برای چندمین بار ثبت‌نام کرد.

تجمع دعوت از «قالیباف» برای حضور در انتخابات

شماری از مردم با تجمع در مجمتع فرهنگی سرچشمه تهران خواستار حضور محمدباقر قالیباف در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ شدند.

مجتمع فرهنگی «سرچشمه» ساعاتی قبل میزبان تجمع مردمی دعوت از محمدباقر قالیباف برای ثبت‌نام و اعلام آمادگی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1396 بود.

در این تجمع که با عنوان «مدافعان ایران» برگزار شده بود، شماری از مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون دعوت از محمدباقر قالیباف حضور یافته با قرائت بیانیه‌ای خواستار حضور وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1396 شدند.

در این مراسم برخی شرکت‌کنندگان از استان‌هایی غیر از تهران نیز حضور داشتند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها