خشونت درمرکز نگهداری پناهجویان در پاپوا گینه نو

خشونت درمرکز نگهداری پناهجویان در پاپوا گینه نو
شنبه 26 فروردين 1396 - 21:45

رسانه ها و نهادهای حقوق بشری از اقدام های خشونت بار درمرکز نگهداری متقاضیان پناهندگی در پاپوا گینه نو و شنیده شدن صدای تیراندازی دراین مرکز واقع در جزیره مانوس خبر دادند.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، تلاش پلیس برای یورش به مرکز نگهداری پناهندگان در جزیره مانوس درپی مشاجره خارج از کنترل آنان دراین مرکز صورت گرفت.

براساس این گزارش، هنوز گزارشی درباره جراحت های شدید دراین خشونت ها در مرکز نگهداری پناهجویان واقع در جزیره مانوس مخابره نشده است.

اما احتمال می رود که این رویداد بر فشار گروه های حقوق بشری و سازمان ملل بر استرالیا به منظور بستن این مرکز و مرکزی دیگر در نائورو (کشور جزیره‌ای و کوچک در منطقه میکرونزی قارهٔ اقیانوسیه) بیافزاید.

اداره مهاجرت و حمایت از مرزهای استرالیا وقوع این خشونت ها و ناآرامی ها را تایید کرد وگفت که این حادثه درمرکز نگهداری پناهندگان درمانوس روی داده است که شهروندان و نظامیانی از پاپوا گینه نو درآن جا ساکن هستند.

پاپوآ گينهٔ نو کشوري است که در اقيانوس آرام و قاره اقيانوسيه، شمال استراليا و شرق اندونزي موقعيت دارد.

کمپ مانوس در سال 2001 درنتيجه  توافق ميان استراليا و حکومت گينه در جزيره مانوس افتتاح شد؛ اما در سال 2008 بطور رسمي بسته شد.

در سال 2012 که افزايش ورود پناهجويان غيرقانوني به استراليا به يک مسئله سياسي بزرگ براي دولت تبديل شد، کمپ مانوس بار ديگر گشايش يافت. کمپ مانوس همواره طي اين مدت يک مسئله جنجال برانگيز هم براي استراليا و هم براي حکومت گينه نو بوده است.

در زمان حاضر حدود 850 پناهجو از کشورهاي مختلف از جمله ایران دراین کمپ نگهداری مي شوند. شرايط اين کمپ بارها طي سالهاي گذشته از سوي نهادهاي مدافع حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته و این نهادها بارها به شرايط کمپ مانوس براي نگهداری پناهجويان اعتراض کرده و گفته اند که شرایط این کمپ اصلاً مناسب نيست و پناهجويانی که دراين کمپ نگهداری مي شوند، از امکانات ابتدايی زندگی برخوردار نيستند.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها