68 کودک در انفجار کاروان فوعه - کفریا کشته شده‌اند

68 کودک در انفجار کاروان فوعه - کفریا کشته شده‌اند
يکشنبه 27 فروردين 1396 - 21:00

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد تعداد کشته های انفجار انتحاری که روز شنبه اتوبوس مهاجران فوعه و کفریا را در حومه حلب هدف قرار داد، به 126 نفر رسیده است که 68 تن از آنان کودک هستند.

العالمسوریه

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشرسوریه (نزدیک به معارضان) گفت: انفجار انتحاری در منطقه الراشدین در غرب حلب 126 کشته داشته است که 109 تن از آنان از اهالی دو شهرک فوعه و کفریا هستند که روز جمعه از شهرهایشان در استان ادلب به خارج منتقل شدند.

او افزود با وفات تعدادی از مجروحان، تعداد قربانیان افزایش یافته است. در میان کشته شدگان، تعدادی از نیروهای امدادرسان و عناصر گروه های مخالف دیده می شوند که کاروان را همراهی می کردند. افرادی که در انتظار اعضای خانواده خود از کاروانی بودند که از شهرک های مضایا و زبدانی نزدیک دمشق می آمدند نیز در میان کشته ها هستند.

عبدالرحمن خاطرنشان کرد تعداد کشته ها به دلیل وجود صدها مجروح احتمالا افزایش خواهد یافت و آمار بالای کشته ها به دلیل نزدیکی محل انفجار به ایستگاه سوخت است.

حدود ساعت 4 عصر روز شنبه، یک انفجار انتحاری، اتوبوس هایی را که 5 هزار نفر را روز جمعه از دو شهرک شیعه نشین و طرفدار نظام فوعه و کفریا به حلی منتقل می کرد هدف حمله قرار گرفت.

202

پربیننده ترین خبرها