ترامپ به استقبال پادشاه مغرب نرفت

ترامپ به استقبال پادشاه مغرب نرفت
دوشنبه 28 فروردين 1396 - 23:08

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وجود حضور در میامی، از محمد ششم پادشاه مغرب استقبال نکرد.

العالم - آمریکا

به گزارش روزنامه رأی الیوم، هیچ یک از مردم مغرب درباره دیداری که انتظار می رفت میان محمد ششم پادشاه مغرب و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صورت گیرد، حرفی نمی زنند در حالیکه دیدگاههای متعددی در این باره و بحث در مورد امکان برگزاری یک نشست در کاخ سفید وجود دارد.

سفر پادشاه مراکش به کوبا، که از ده روز پیش برای گذراندن تعطیلات به این کشور رفته بود سر و صدا و جنجال سیاسی را برپاکرد چراکه هاوانا روابط خوبی با رباط ندارد و کوبا یکی از قوی ترین متحدان پولیساریو به شمار می آید.

ناظران درخصوص عدم دیدار میان محمد ششم پادشاه مغرب و رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا بر این باورند که کاسترو انتظارات پادشاه مغرب را برآورده نکرد و  به منظور تاکیدبر ادامه روابط قوی کوبا با پولیساریو، نماینده ای به اردوگاه تندوف فرستاد.

در همین حال، موضع سرد کوبا و عدم استقبال کاسترو از پادشاه مغرب تعجب ناظران مسائل سیاسی را برانگیخته است. امری که موجب شد محمد ششم سفر تعطیلاتش به کوبا را نیمه تمام گذاشته و به میامی برود.

از سویی، برخی از منابع از احتمال دیدار میان پادشاه مغرب و رئیس جمهور آمریکا سخن به میان می آورند.

روزنامه فرانسوی زبان "مدیا 24" مغرب، استقبال ترامپ از محمد ششم را دور از ذهن نمی داند اما تاکید می کند که تاکنون خبری در این باره منتشر نشده است.

درمورد عدم استقبال ترامپ از محمد ششم دیدگاههای زیادی وجود دارد، برخی  آن را نتیجه عصبانیت رئیس جمهور آمریکا از پادشاه مغرب می دانند چرا که  وی یکی از حامیان مالی رقیب ترامپ یعنی هیلاری کلینتون محسوب می شود و دیگری آن را به نزدیک بودن بررسی مسئله پولیساریو در شورای امنیت و موضع واشنگتن ربط می دهند و برخی دیگر بر این باورند که اصلا توافقی درباره دیدار میان این دو صورت نگرفته است.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها