سی‌ان‌ان: سیاست ترامپ در قبال ایران متناقض است

سی‌ان‌ان: سیاست ترامپ در قبال ایران متناقض است
پنج‌شنبه 31 فروردين 1396 - 20:03

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان تاکید کرد که سیاست‌های خارجی دولت آمریکا، به ویژه درباره ایران، با تناقض و دوگانگی همراه است.

العالم - ایران

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، جو جانز خبرنگار این شبکه درباره سیاست دولت آمریکا در قبال ایران گفت: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد توافق هسته ای ایران یک ناکامی است. این حرف تیلرسون یک روز پس از آن است که وزارت خارجه دقیقا عکس این را گفته بود. وزارت خارجه در بیانیه خود تاکید کرده بود که ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده است. با وجود این، تیلرسون لفاظی های خود را علیه تهران افزایش داده است.

تیلرسون اعلام کرد که توافقنامه ایران در دست بررسی و بازنگری است اما تهدید نکرد که تحریم های بیشتری علیه ایران وضع خواهد شد یا توافق برچیده می شود، چیزی که یکی از وعده های مهم کارزار انتخاباتی ترامپ بود.

در واقع تیلرسون تلاش کرده است در میان پیام های متفاوتی که درباره سیاست خارجی ترامپ بیرون می آید، تا حدودی مواضع دولت ترامپ را درباره مسائل سیاست خارجی روشن کند. اوایل این هفته رئیس جمهور ترامپ در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیروزی او را در همه پرسی ای که اختیارات و قدرت او را افزایش می دهد، تبریک گفت. این کار ترامپ درست چند ساعت پس از آن بود که وزارت خارجه آمریکا خاطر نشان کرد گزارش هایی مبنی بر بی نظمی در رای گیری و شمارش آراء دریافت شده است. کاخ سفید همچنین تلاش می کند تا ابهامات را درباره این مسئله از بین ببرد که چرا دولت اعلام کرده بود در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی یک فروند ناو هواپیمابر به سمت شبه جزیره کره اعزام کرده است در حالی که این ناوگان در جهت عکس در حرکت بود. در همین حال با افزایش تنش با روسیه به عنوان قدرتی بین المللی، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان تلاش می کند متحدان آمریکا در ناتو را برای مقابله با خطر روسیه بسیج کند.

پربیننده ترین خبرها