نهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا – قزاقستان

نوجوانان تکواندو سکوی قهرمانی آسیا را فتح کردند

نوجوانان تکواندو سکوی قهرمانی آسیا را فتح کردند
جمعه 1 ارديبهشت 1396 - 17:04

در پايان مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا، تيم ملي تکواندو کشورمان با كسب 9طلا، 3 نقره و یک برنز برسكوي قهرماني آسیا ايستاد.

العالم ـ ایران
به گزارش فدراسيون تكواندو، نهمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان آسیا كه از صبح روز چهارشنبه (30 فروردين ماه)، در مجتمع ورزشي "آتي‌راو" قزاقستان آغاز شده بود، پس از 3 روز پيكار 246 تکواندوکار از 22 كشور، عصر امروز (جمعه) به پايان رسيد وتیم ملی تکواندو كشورمان(مجموع دختران و پسران) با كسب 13 مدال رنگارنگ بر سكوي قهرماني قاره آسيا ايستادند.

در اين رقابتها تيم‌ملي کشورمان با 9 مدال طلا، سه نقره ویک برنز قهرمان شد. کره جنوبی با 8 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز بر سكوي نايب قهرماني ايستاد و تایلند با 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز عنوان سوم را بدست آورد. تيم‌هاي قزاقستان و فيليپين چهارم و پنجم شدند.
در بخش تیمی شیردختران کشورمان توانستند برای نخستین بار و با کسب 6 مدال طلا، یک نقره و 80 امتیاز با اقتدار بر روی سکوی قهرمانی قرار بگیرند، تیم تایلند با 2 مدال طلا، 2 نقره و 43 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم کره‌جنوبی که خود را از مدعیان قهرمانی می دانست با یک مدال طلا، 2 نقره، 3 برنز و 42 امتیاز سوم شد.

هدایت تیم ملی تکواندو دختران بر عهده «اعظم درستي» به عنوان سرمربي و «نيلوفر صفريان»، «معصومه محمدیان» و «محبوبه محمدنژاد» به عنوان مربي بود.

اما در بخش پسران تیم کره‌جنوبی با 7 مدال طلا، 2 نقره و 99 امتیاز قهرمان شد، تکواندوکاران نوجوان کشورمان با 3 طلا، 2 نقره، یک برنز و 61 امتیاز نایب قهرمان شدند و تیم میزبان (قزاقستان) با یک مدال نقره، 3 برنز و 29 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

هدایت تیم ملی پسران کشورمان بر عهده وحید عبداللهی (سرمربی) و حسین کریمی، سعید رمضانی و رشید فتاحی (مربیان) بود. محمدرضا زوار نيز به عنوان مدیر فنی ذر کنار تیم حضور داشت.

اسامی مدال آوران ايران

مدال طلا:
زهرا شجاعی( وزن 63- كيلوگرم)، مبینا شاکری(وزن 55- كيلوگرم)،مبینا نژاد(وزن 42- کیلوگرم)،زهرا علیزاده(وزن 46- کیلوگرم)، زهرا پوراسماعیل(وزن 68+کیلوگرم)، یلدا ولی نژاد( وزن 59- کیلوگرم)، حامد اصغری (وزن 51- كيلوگرم)، حمیدرضا هادیان(وزن 59-کیلوگرم)، محمد حسین یزدانی (وزن 73- كيلوگرم)

مدال نقره:
مهلا مومن زاده(وزن 44- كيلوگرم)، حمیدرضا صدری(وزن 48- كيلوگرم)، احمدرضا مختاری (وزن 68- كيلوگرم)

مدال برنز:
مهران برخورداری (وزن 78+ کیلوگرم)
بدون مدال: مبینا بابالو، دنیا محمدی، ستاره چابکی، امیرعلی پروینی، امیرحسین وقوعی آذر، ابراهیم صفری

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها