مرگ سیاسی در انتظار چپ‌گرایان فرانسه پس از انتخابات

مرگ سیاسی در انتظار چپ‌گرایان فرانسه پس از انتخابات
شنبه 2 ارديبهشت 1396 - 20:44

چپ‌گرایان فرانسه به علت اختلاف و دو دستگی، با نامزدهای متعدد در انتخابات ریاست جمهوری امسال شرکت کرده اند که بخت آنان را برای پیروزی کاهش داده است.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جناح چپ فرانسه شاهد نوعی کشمکش و دو دستگی است و وضعی که حزب حاکم سوسیالیست در آن به سر می برد، بن بستی را که چپگرایان به علت ناتوانی در نوسازی گفتمان خود و حل اختلافاتشان بر سر مدیریت کشور در زمان فرانسوا اولاند دچار آن شده اند، نشان می دهد.

نورالدین بوزیان گزارشگر الجزیره از پاریس گزارش داد: حزب سوسیالیست فرانسه در بن بست به سر می برد و نظرسنجی ها درباره بخت نامزد این حزب برای ریاست جمهوری، خوش بینانه نیست.

حزب سوسیالیست که موتور پیش برنده جناح چپ فرانسه به شمار می رود با جسمی خسته پس از پنج سال حکومت و بدون توافق درباره بونوا آمون نامزد این حزب در انتخابات شرکت می کند. شماری از سران این حزب از آمون جدا و به کسی نزدیک شده اند که نظرسنجی ها نشان می دهد احتمالا رئیس جمهور بعدی فرانسه خواهد بود.

کریستوف باربیه که کتاب آخرین روزهای چپگرایان را نوشته و در آن مرگ سیاسی چپگرایان فرانسه بعد از انتخابات آینده ریاست جمهوری را پیش بینی کرده است، گفت: جناح چپ در حال احتضار است زیرا رای دهندگان اصلی آن به علت بحران از بین رفته اند و کسانی که شغل خود را از دست داده اند به جناح راست افراطی متمایل شده اند... در انگلیس و آلمان احزاب سوسیالیستی به احزاب سوسیال- لیبرال تبدیل شده اند ولی جناح چپ فرانسه نتوانسته به موقع خودش را اصلاح کند و عقب مانده است.

اما ژان لوک ملانشون نامزد به شدت چپگرای فرانسه احتمالا نادرست بودن باور کسانی را ثابت می کند که فکر می کنند کل جناح چپ در حال احتضار است. محبوبیت ملانشون در حال افزایش مستمر است و او از طرف ملت نافرمان وارد انتخابات ریاست جمهوری شده است.

گزارشگر الجزیره در پایان گفت: جناح چپ فرانسه قبل از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، در انتخابات محلی و منطقه ای و مجلس سنا شکست خورد و به همین علت ناکامی آن در انتخابات آینده قطعی به نظر می رسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها