تروریستهای سوریه از این کشورها اسلحه دریافت می کنند

تروریستهای سوریه از این کشورها اسلحه دریافت می کنند
سه شنبه 5 ارديبهشت 1396 - 03:16

یک روزنامه بلغاری فاش کرد که بیشترین سلاح موجود درمیان گروههای تروریستی مستقر درسوریه ساخت کشور بلغارستان است.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه بلغاری "دیلان گاوتاندهیوا"، این روزنامه با بررسی این موضوع پی برد که بیشترین سلاح های موجود در میان گروههای تروریستی در سوریه در بلغارستان تولید شده است.

براساس این گزارش، با آغاز جنگ در سوریه، تروریست ها پس از تسلط بر مراکز و نقاط نظامی وابسته به ارتش سوریه، مقادیر زیادی اسلحه از این مراکز بدست آوردند.

پس از آزادسازی شهر حلب از اشغال تروریست ها به دست ارتش سوریه و شناسایی انبارهای اسلحه در آن، مشخص شد منابع صدور این تسلیحات اروپای شرقی است.

دیلان تاکیدکرد که با توجه به اظهارات "مالک الکردی" معاون سرکرده  ارتش آزاد، این گروهک در زمان حاضر در سوریه فعالیت ندارد چراکه سرکردهای آن در اروپا و ترکیه به سر می برند و در سوریه نیستند.

وی افزود: سلاح های مورد نیاز ارتش آزاد توسط آمریکا، عربستان و قطر فراهم می شود و بیشترین آن در اختیار تروریست های "جبهه النصره" قرار می گیرد.

به گفته کردی، دو منطقه برای توزیع سلاح از طریق ترکیه و اردن وجود دارد و نیروهای ویژه از ده کشور در آن مستقر هستند.

کردی تاکید کرد که غرب در هر دو طرف نقش ایفا می کند، از یک طرف مبارزه با تروریسم و از سوی دیگر از آن حمایت مالی می کند.

دیلان به نقل از کردی افزود: پس از عقب نشینی عناصر تروریست"جبهه النصره" از بخش شرقی شهر حلب، به بخش قدیمی آن رفتیم و در یکی از خانه های ویران و رها شده، مقادیر قابل توجهی مهمات انبارشده شامل چهار هزار موشک گراد و دو میلیون گلوله بدست آوردیم.

همه تیربارهای سنگین ساخت بلغارستان است که در کارخانه ВМЗ-سبوت این کشور تولید و از طریق شرکت آرکوس از شهر لیاسکوویتس صادر شده است.

در آن زمان، دادستانی شهر گورنا در بلغارستان درباره این سلاح ها به تحقیق پرداخت که در نهایت در سوریه پیدا شد.

اما این شرکت در جواب گفت: هیچ موردی در این باره نقض نکرده چراکه تولیداتش را به کشوری ثالث، چه بسا آمریکا یا عربستان می فرستد. در همین حال سفیر عربستان در صوفیه از پاسخ به این سوال که " با سلاح های صادراتی از بلغارستان به کشورتان چه می کنید در حالیکه در ارتش خود از آن استفاده نمی کنید؟ خودداری کرد.

براساس ویدئویی که در 12 ژوئن گذشته در توبیتر منتشر شد، مشخص شد که بسیاری از سلاح های موجود در دست تروریست ها ساخت کارخانه های اسلحه سازی در صربستان، کرواسی و بلغارستان هستند.

همچنین کارخانه اسلحه سازی بلغارستان به اسم "قوس" بدون هیچ مشکلی اقدام به صادرات اسلحه می کند. این شرکت بلغاری به ساخت تیربار، گلوله های خمپاره و بسیاری از سلاح های دیگر مشهور است و در سال 2014، سود دو برابری معادل 45 میلیون دلار را رقم زده است.

همچنین شرکت Orbital АТК اقدام به صادرات تسلیحات برای تروریست ها می کند، این شرکت تولید کننده سلاح های ناتو و ایالات متحده است و فروش آن در سه سال گذشته به بیش از 126 میلیون دلار رسیده است.
221

پربیننده ترین خبرها