آینده مبهم العربیه در انگلیس،

آفکام شبکه العربیه را متهم کرد

آفکام شبکه العربیه را متهم کرد
سه شنبه 5 ارديبهشت 1396 - 03:38

شبکه تلویزیونی العربیه به علت پخش بخشهایی از مصاحبه با یک زندانی بحرینی، به نقض قوانین رسانه ای انگلیس متهم شد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی میدل ایست آی در گزارشی به قلم جیمی مریل Jamie Merrill نوشت: نقض جدیِ قوانین پخش اخبار در انگلیس و پخش مصاحبه با یک زندانی بحرینی که از شکنجه جان سالم به در برده است، ممکن است به جلوگیری از پخش برنامه ها و تعطیلی شبکه تلویزیونی العربیه در انگلیس منجر شود.

سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه ای انگلیس (آفکام) Ofcom دریافته است که شبکه خبری العربیه متعلق به عربستان سعودی، با پخش تصاویری از حسن مشیمع، رهبر مخالفان حکومت بحرین، حریم خصوصی او را نقض کرده است. این تصاویر مربوط به دوران بازداشت خودسرانه مشیمع در بحرین است. اکنون پخش برنامه های العربیه در انگلیس با آیندهای مبهم روبرو است. در پی شکایت یک گروه فعال حقوق (بشرِ) آمریکایی به نمایندگی از مشیمع، شبکه عربی زبان العربیه که برنامه های آن در انگلیس، سراسر اروپا و خاورمیانه پخش می شود، اکنون ممکن است با جریمه صد هزار پوندی یا تعلیق مجوز روبرو شود.

مشیمع که از سوی سازمان عفو بین الملل به عنوان زندانی عقیدتی شناخته شده است، بنیانگذارِ بزرگترین جناح سیاسی مخالف حکومت بحرین (الوفاق) است که اکنون منحل شده است. او در قیامِ هواداران دموکراسی بحرین در سال 2011 میلادی دستگیر شد و دادگاه نظامی او را به علت اتهامات مرتبط با درخواست ایجاد جمهوری در بحرین، به حبس ابد محکوم کرد.

پربیننده ترین خبرها