اردوغان ادعا کرد... حرف‌های پوتین پشت سر اسد

اردوغان ادعا کرد... حرف‌های پوتین پشت سر اسد
سه شنبه 5 ارديبهشت 1396 - 23:47

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز بارها ادعا کرد تا زمانی که بشار اشد در سوریه قدرت را در دست داشته باشد، نمی توان راه حلی برای بحران این کشور یافت.

العالم – ترکیه
اردوغان که در قصر ریاست جمهوری ترکیه با رویترز مصاحبه می کرد، گفت: «اسد نمی تواند جایی در حل بحران سوریه داشته باشد. باید سوریه را از چنگ اسد آزاد کرد، تا راه حل بحران نمایان شود».
به گزارش رویترز، اردوغان مدعی شد که روسیه حمایت خود را از اسد کم کرده است، او گفت: «پوتین به من گفت که از اسد حمایت نمی کند و مدافع او نیست. این چیزیست که پوتین گفت. او خودش مرا از این مسأله مطلع کرد».
اردوغان، در بخش دیگر از سخنانش، تصمیم مجمع پارلمانی شورای اروپا برای نظارت سیاسی بر ترکیه پس از 13 سال را "کاملا سیاسی" تلقی کرد و گفت: «این تصمیم را به رسمیت نمی شناسیم».

اردوغان همچنین به عملیات صبح امروز ترکیه در منطقه کاراچوک سوریه و منطقه سنجار در شمال عراق نیز اشاره کرد و گفت ترکیه قبل از عملیات به آمریکا، روسیه و حکومت منطقه ای شمال عراق را از این حملات مطلع کرده است.

رئیس جمهور ترکیه با علام اینکه این عملیات ها تا پاکسازی کامل منطقه از تروریسم ادامه خواهد یافت، گفت: «اجازه نخواهیم داد تا سنجار تبدیل به پایگاه پ ک ک تبدیل شود».

پربیننده ترین خبرها