تهدید ونزوئلا به خروج از سازمان کشورهای آمریکایی

تهدید ونزوئلا به خروج از سازمان کشورهای آمریکایی
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396 - 11:24

وزیر خارجه ونزوئلا تهدید کرد در صورت تداوم مداخله کشورهای همسایه، کاراکاس از "سازمان کشورهای آمریکایی" خارج خواهد شد.

العالم - آمریکا
به نقل از فاکس نیوز؛ در پی تشدید فشارها بر ونزوئلا از سوی کشورهای همسایه به دلیل ادامه اعتراض‌های خونین در این کشور، کاراکاس تهدید کرد از "سازمان کشورهای آمریکایی" خارج خواهد شد.
"دلسی رودریگز،" وزیر امور خارجه ونزوئلا اواخر روز سه‌شنبه (به وقت محلی) با حضور در شبکه تلویزیونی دولتی این کشور گفت اگر وزرای خارجه اعضای سازمان کشورهای آمریکایی بدون حمایت دولت ونزوئلا درباره بحران این کشور نشستی برگزار کنند، به دستور نیکولاس مادورو فرایند خروج از این سازمانِ مورد حمایت واشینگتن را آغاز خواهد کرد.
قرار است امروز (چهارشنبه) نمایندگان این سازمان گرد هم آیند تا پیشنهاد مکزیک، برزیل، آمریکا و 13 کشور دیگر را برای برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه به منظور ارزیابی شرایط حاکم بر ونزوئلا بررسی کنند.
رودریگز در این خصوص گفت: «قصد نداریم اجازه دهیم موارد نقض قوانین و قانون اساسیمان که استبدادی هستند و از مرزهای اخلاقی و مشروع که کشورها در این سازمان باید به آن پایبند باشند فراتر می‌روند، همچنان ادامه یابد.»
در یک ماه گذشته صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا با حضور در خیابان‌ها خواهان کناره‌گیری نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور شده اند. این اعتراضات اغلب به برخورد خشونت‌آمیز با نیروهای امنیتی منجر شده است.
یک راهپیمایی اعتراضی نیز برای ظهر روز چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها