عادل جبیر بازهم علیه ایران حرف زد

عادل جبیر بازهم علیه ایران حرف زد
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396 - 16:21

وزیر امور خارجه عربستان درکنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای روس خود، با تکرار ادعاهای گذشته درباره ایران گفت: نیروهای سپاه پاسداران ایران و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان نباید در سوریه بمانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم وی همچنین با اشاره به اینکه ریاض درباره بحران سوریه، با مسکو هماهنگ می‌شود، افزود: عربستان بارها بر ضرورت رفتن «اسد» چه با گزینه سیاسی یا نظامی تاکید کرده است. ما معتقدیم که اسد نباید در آینده سوریه نقشی داشته باشد.

وی گفت: ما از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل به یمن حمایت می‌کنیم و از همکاری با روسیه برای حل این بحران استقبال می‌کنیم.

جبیر افزود: با تحقیق درباره حادثه خان شیخون موافقم و نظام سوریه باید بهای این حمله شیمیایی به خان شیخون را بپردازد و ثابت کند که هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم در این کنفرانس یادآور شد: عربستان اعلام کرده که از مذاکرات آستانه درباره سوریه حمایت می‌کند.

وی افزود: این مذاکرات که برای آتش‌بس انجام می‌شود، زمینه را برای مذاکرات سیاسی ژنو فراهم می‌کند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ایران و روسیه هر دو به دعوت نظام سوریه در این کشور حضور دارند و مسکو، حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی نمی‌داند.

وی گفت: تنها طرفی که می‌تواند سرنوشت و آینده سوریه را تعیین کند، ملت سوریه است.

لاوروف افزود: با جبیر برای انجام تحقیقات درباره حادثه خان شیخون موافقم اما بارها از خودم پرسیده‌ام که چرا باید انگلیسی‌ها در راس تیم تحقیق این حمله شیمیایی باشند؟

پربیننده ترین خبرها