سازمان‌های غیر دولتی از نتانیاهو دستور نمی‌گیرند!

سازمان‌های غیر دولتی از نتانیاهو دستور نمی‌گیرند!
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 02:17

سازمانهای غیردولتی رژیم اشغالگر قدس پس از نشست با وزیر خارجه آلمان، اعلام کردند که از نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور نمی گیرند.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه اینترنتی جروزالم پُست  گزارش کرد، سازمانهای غیردولتی اسرائیل (رژیم اشغالگر قدس) از جمله بتسلم B apostrophe Tselem اعلام کردند، جامعه مدنی دستور نمیگیرد و در برابر فشارها تسلیم نمیشود. ما با بی عدالتی های اشغالگری تا رفع تمام آنها مبارزه خواهیم کرد.

اگرچه آلمان یکی از نزدیکترین متحدان اسرائیل در اروپا است، در اقدامی کم سابقه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز سه شنبه دیدارش با زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان را که به اسرائیل سفر کرده، لغو کرد.

گابریل روز دوشنبه برای شرکت در مراسم یادبود هولوکاست وارد اسرائیل شد و قرار بود روز سه شنبه با نتانیاهو دیدار کند.

نتانیاهو تهدید کرده بود در صورتی که گابریل با دو گروه حقوق بشری مخالف کابینه در اسرائیل دیدار داشته باشد، با او ملاقات نخواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری اسوشیتد پرس، دفتر نخست وزیری اسرائیل در آخرین ساعات روز سه شنبه اعلام کرد این دیدار به دلیل ملاقات وزیر خارجه آلمان با گروه های مخالف کابینه، لغو شد.

نتانیاهو در توضیح این رفتار خود گفت: سیاست من کاملاً روشن است، با دیپلمات هایی که با گروه هایی که سربازان اسرائیلی را بیآبرو میکنند و به دنبال محاکمه آنها به عنوان جنایتکاران جنگی هستند، دیدار نخواهم کرد.

نخست وزیر اسرائیل افزود: سربازان ما پایه و اساس موجودیت ما هستند. آنها از ما مراقبت میکنند و ما از آنها حمایت خواهیم کرد.

نتانیاهو توضیحات خود را خطاب به سازمانهای غیردولتی اسرائیل همانند شکستن سکوت ایراد کرد. این گروه شامل سربازان بازنشسته اسرائیل است که در کرانه باختری و غزه خدمت کردهاند و حالا از منتقدان سیاستها و اقدامات نتانیاهو در قلمرو فلسطینیها هستند.

خانم یولی نواک دبیر اجرایی شکستن سکوت گفت: وقتی به چیزهایی که در 48 ساعت گذشته روی داد فکر میکنم، شگفت زده میشوم.

اما وزیر خارجه آلمان بدون توجه به تهدید نتانیاهو با دو گروه حقوق بشری چپگرای معروف به نامهای بِتسلم و شکستن سکوت که از مخالفان جدی سیاستهای اشغالگرانه اسرائیل هستند، دیدار کرد.

گابریل نیز در واکنش به تهدید لغو دیدار دوجانبه گفته بود این تصمیم نتانیاهو کم فکری و تاسف برانگیز است و او را پشیمان خواهد کرد.

تا زمستان گذشته، نتانیاهو درباره منع دیدار دیپلماتهای خارجی با نمایندگان جامعه مدنی اسرائیل سخنی به میان نیاورده بود. پیش از این، اسرائیل دیدار دیپلمات های خارجی با مقامات حماس را ممنوع و دیدار با مقامات فلسطینی در سرزمینهای آنها را منوط به همراهی مقامات اسرائیلی کرده بود.

لغو این دیدار اتفاقی بسیار غیرعادی در روابط اسرائیل با یکی از حامیان اصلی اروپایی خود است.

لغو این دیدار در پی سرد شدن روابط دو جانبه آلمان و اسرائیل به ویژه بر سر شهرک سازی های اسرائیل صورت گرفته است. برلین از ساخت شهرک های مسکونی در سرزمین های فلسطینی انتقاد می کند.

وزیر خارجه آلمان گفت: برای من تصور این موضوع دشوار است. این موضوع بسیار تأسف بار است. این بسیار عادی است که ما در سفری خارجی بخواهیم با نمایندگان جامعه مدنی دیدار کنیم.

پربیننده ترین خبرها