مخالفت ترامپ با خروج از پیمان نفتا

مخالفت ترامپ با خروج از پیمان نفتا
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 09:02

کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با سران مکزیک و کانادا اعلام کرد قصد ندارد پیمان نفتا را لغو کند.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – روز چهارشنبه به سران کشورهای مکزیک و کانادا گفته است قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی – پیمان نفتا – را لغو نخواهد کرد؛ اما این پیمان را مورد بازبینی قرار خواهد داد و بار دیگر درباره آن با این کشورها مذاکره خواهد کرد.
این بیانیه در حالی منتشر شده است که مقامات کاخ سفید اعلام کرده بودند ترامپ و مشاورانش قصد دارند برای لغو عضویت آمریکا در این پیمان، یک فرمان اجرایی صادر کنند.
کاخ سفید اعلام کرد ترامپ در مکالمه تلفنی با انریکه پنیا نیتو – رئیس جمهور مکزیک – و جاستین ترودو – نخست وزیر کانادا – گفته است لغو سریع پیمان نفتا را در نظر نخواهد گرفت. کاخ سفید این مکالمات تلفنی را "مثبت و مفید" خواند.
در این بیانیه آمده است: "رئیس جمهور پذیرفته است در حال حاضر پیمان نفتا را لغو نکند و سران مکزیک و کانادا نیز پذیرفتند مطابق روند قانونی داخلی خود، برای مذاکره مجدد درباره این قرارداد به سرعت اقدام کنند."
در 100 روز نخست ریاست جمهوری ترامپ، کاخ سفید در تلاش برای صدور یک فرمان اجرایی به منظور خروج آمریکا از این پیمان بوده است. با این‌حال، در میان مشاوران وی درباره انجام این اقدام اختلاف نظر وجود داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها