آیا چین قربانی تحریم کرۀ‌شمالی خواهد شد؟

آیا چین قربانی تحریم کرۀ‌شمالی خواهد شد؟
شنبه 9 ارديبهشت 1396 - 12:45

یک مسئول آمریکایی فاش کرد که واشنگتن احتمالاً تحریم هایی جدید ضد پیونگ یانگ اتخاذ کند که علاوه بر کرۀ شمالی، دامنگیر چین نیز می شود.

العالم آسیا

این مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در پاسخ به احتمال تحریم یکجانبۀ کرۀ شمالی از سوی آمریکا گفت: چنین احتمالی وارد است و امکان دارد این کار به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین پیش بینی کرد که آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کرۀ شمالی، رزمایش های دریایی تازه انجام دهد و تعداد دیگری از کشتی ها و جنگنده های خود را به منظور عرض اندام، به منطقه اعزام کند.

این منبع در عین حال، امکان حملۀ پیشدستانۀ آمریکا به کرۀ شمالی به منظور جلوگیری از حملۀ انتقامجویانۀ احتمالی پیونگ یانگ به ژاپن یا کرۀ جنوبی را منتفی دانست.

این مسئول آمریکایی تاکید کرد که تحریم های آمریکا، ممکن است موسسه های مالی و شرکت هایی را در کرۀ شمالی و چین شامل شود که خشم پکن را در پی داشته باشد.

وی شلیک موشک از سوی کرۀ شمالی در شرایط کنونی را نوعی اقدام تحریک آمیز برشمرد و احتمال داد که ترامپ از این مساله به عنوان اهرم فشاری بر چین استفاده کند تا چین مجبور شود برای متوقف کردن کرۀ شمالی اقدام کند.

205

پربیننده ترین خبرها