رایزنی چین و آمریکا برای پاسخ به کره‌شمالی

رایزنی چین و آمریکا برای پاسخ  به کره‌شمالی
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 - 11:28

به گفته ‌دیپلمات‌ها، ایالات متحده آمریکا در حال مذاکره با چین درباره پاسخ احتمالی قوی‌تر در شورای امنیت از جمله تحریم‌های بیشتر علیه کره‌شمالی است.

العالم-آسیا

به گزارش  خبرگزاری رویترز، این تدابیر در واکنش به پرتاب‌های مکرر موشک‌های بالستیک از سوی کره‌شمالی است که با محکومیت اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همراه شد.

به گفته ‌دیپلمات‌ها، ایالات متحده آمریکا در حال مذاکره با چین است تا درباره پاسخ احتمالی قوی‌تر در شورای امنیت از جمله تحریم‌ها علیه کره‌شمالی رایزنی کرده باشد اما مشخص نیست که پکن تا چه حد از گزینه تحریم‌ها حمایت می‌کند.

شورای امنیت معمولا در واکنش به پنج آزمایش هسته‌ای پیشین کره‌شمالی و دو پرتاب موشک دور برد این کشور، از گزینه تشدید تحریم‌ها استفاده کرده است. تحریم‌ها اولین بار در سال ۲۰۰۶ علیه پیونگ‌یانگ اعمال شد.

تازه‌ترین دور از فعالیت‌های موشکی کره‌شمالی، جمعه گذشته انجام شد که شکست خورد. این پرتاب اندکی پس از نشست شورای امنیت  درباره کره‌شمالی به ریاست رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا صورت گرفت.

سخنگوی هیات دائم آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرد: اقدامات تحریک‌آمیز کره‌شمالی یک سری تدابیر به عنوان اهرم فشار در نظر گرفته شود. همانطور که تیلرسون عنوان کرد،‌ تلاش می‌کنیم با همکاری سایر اعضای شورای امنیت به تحریکات اخیر آنها پاسخ دهیم.

دولت ترامپ تاکید دارد تا پکن متحد و همسایه‌اش، کره‌شمالی را کنترل کند و هشدار می‌دهد اگر پیونگ‌یانگ روی توسعه هسته‌ای و موشکی تاکید داشته باشد، تمام گزینه‌ها روی میز است./ایسنا

پربیننده ترین خبرها