نتانیاهو: قطعنامه یونسکو درباره قدس "احمقانه" است!

نتانیاهو: قطعنامه یونسکو درباره قدس
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 - 12:20

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد قطعنامه یونسکو درباره اشغال شهر قدس و مخالفت با حاکمیت اسرائیل بر این شهر، "احمقانه" است!

العالم-فلسطین اشغالی

به گزارش سایت اینترنتی النشره، بنیامین نتانیاهو، در بیانیه‌ای گفت: قطعنامه سازمان یونسکو مبنی بر اینکه قدس شرقی اشغال شده است و اسرائیل حاکمیتی بر آن ندارد، "احمقانه" است!

وی مدعی شد: اسرائیل طی دو روز گذشته تماس‌های زیادی با رهبران و وزرای خارجه کشورهای عضو یونسکو داشته است. این مسئله در کاهش تعداد کشورهایی که از این قطعنامه حمایت کردند، تأثیر داشت. سال گذشته ۳۲ کشور به نفع قطعنامه یونسکو رأی دادند اما امسال این تعداد به ۲۲ کشور رسید.

نتانیاهو تأکید کرد: اسرائیل به تلاش‌های خود برای فشار آوردن بر کشورهای عضو یونسکو ادامه می‌دهد تا درصد رأی‌گیری در قطعنامه‌هایی که اسرائیل را محکوم می‌کنند، به صفر برساند.

وی گفت: "کشورهایی که امروزه از رأی دادن امتناع یا از اسرائیل حمایت می‌کنند، بیشتر از تعداد کشورهایی است که با اسرائیل مخالفت می‌کنند."

این ادعای نتانیاهو در حالی مطرح شده که اخیرا شورای امنیت دسامبر گذشته قطعنامه‌ای را علیه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی با اکثریت آراء تصویب کرد. این قطعنامه با ۱۴ رای موافق تصویب شد و آمریکا نیز برای نخستین بار از وتوی آن خودداری کرد./ایسنا

پربیننده ترین خبرها