زنگنه: به راحتی می‌شود قراردادهای نفتی را اجرا کرد

زنگنه: به راحتی می‌شود قراردادهای نفتی را اجرا کرد
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 - 15:17

وزیر نفت گفت: ما کارهای زیادی برای صنعتگران ایرانی در بخش نفت انجام داده‌ایم و فکر می‌کنم به راحتی می‌شود قراردادهای نفتی را اجرایی کنیم.

العالم- ایران

بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به برپایی نمایشگاه نفت و آخرین دستاوردها اظهارداشت: آخرین دستاوردها را می‌توان در نمایشگاه نفت ببینید، ان‌شاءالله این نمایشگاه شنبه در کیفیت بالایی برگزار خواهد شد و طبق روال هرساله در همین ایام با چند روز جابجایی این نمایشگاه برگزار می‌شود و می‌توانید با کسانی که در این نمایشگاه حضور دارند، تعامل داشته باشید و این یک گزارش عملکرد صنعت نفت در سالی که گذشت است.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم یک بیانی از امید صنعتگران ایران به امید آینده روشنی است که پیش روی آنها است؛ چراکه ما کارهای زیادی برای صنعتگران ایرانی در بخش نفت انجام داده‌ایم و فکر می‌کنم به راحتی می‌شود قراردادهای نفتی را اجرایی کنیم.

زنگنه در ادامه بیان کرد: اگر قراردادهای نفتی را بتوانیم اجرایی کنیم در این قالب حدود 70 میلیارد دلار به ایرانی‌ها ارجاع خواهد شد و من در 80 میلیارد دلار کاری که برای ایرانی‌ها برآورد کرده‌ام، حداقل 50 میلیارد دلار را می‌توان جذب کرد. این یعنی یک حجم عظیمی از توانمندی و نسل جدیدی از صنایع و پیمانکاران در کشورمان ایجاد خواهد شد.

وزیر نفت اظهار امیدواری کرد و گفت: یک قرارداد مهمی برای یکی از کالاهای تعیین‌کننده صنعت نفت در حال اجرا است که درون آن منعقد خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها