با مقصران احتمالی برخورد می شود

تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی حادثه معدن آزادشهر

تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی حادثه معدن آزادشهر
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 12:09

معاون اول رئیس جمهور از تشکیل کمیته ای حقیقت یاب متشکل از متخصصین امر برای بررسی علل حادثه معدن آزادشهر گلستان خبر داد و گفت: با مقصران احتمالی این حادثه برخورد می شود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه معدن آزادشهر گلستان اظهارداشت: به دلیل شناختم از معادن کشور و هم به دلیل اینکه خود بنده نیز از جمله خانواده هایی هستم که پدرم کارگر معدن بود به همین جهت شناخت کاملی از وضعیت معادن دارم.

وی با بیان اینکه دو نوع معدن روباز و بسته داریم گفت: هر روز که معدن کار به سرکار می رود خانواده همیشه دلشوره دارند که وی به سلامت باز میگردد یا خیر به همن دلیل هم کار معدن جز سختترین مشغله ها است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه در بین مواد معدنی زغال سنگ جز خطرناک ترین معادن کشور و دنیا است و مکرر در بین همین کشورهای منطقه شنیده اید که گاهی اوقات با انفجاری در یک معدن زغال سنگ چند صد نفر جان خود را از دست دادند، ادامه داد: معاون زغال سنگ ایران هم از این موضوع استثنا نیستند معادنی هستند که به دلیل اینکه ذخایر معدنی کمی دارند تونل هایی کوچکی ایجاد می شود لذا در کل کار در این محل ها بسیار دشوار است از عمق جان از این وقوع این حادثه متاسفم؛ عمیقا می خواستم که به محل وقوع حادثه بروم و در کنار خانواده های کاگران آن معدن باشم اما چون امکان داشت این اقدام بنده شائبه ای به وجود بیاورد ترجیح دادم نروم ولی از وزرا خواستیم که به آنجا بروند.

جهانگیری با بیان اینکه در جلسه ای با حضور وزرای صنعت، کار و کشور ابعاد این حادثه را بررسی کردیم، گفت: تصمیم گرفتیم گروه حقیقت یاب دقیقی از متخصصان امر تشکیل شود و بررسی و مشخص کنند علل حادثه چه بوده و با مقصران احتمالی برخورد شود، صاحب معدن شرکتی غیردولتی بوده است.

وی تاکید کرد: وزارت کار هم مسئولیت پیدا کرد به خانواده آسیب دیده رسیدگی سریعاً کند ، همچنین خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند اگر حقوق معوقی دارند و یا بیمه نبودند نسبت به انجام آنها اقدام کند.

معاون اول رئیس جمهور درباره اینکه گفته شده این کاگران ماه ها حقوق دریافت نکرده اند بیان کرد: شرکت های خصوصی متاسفانه گاهی اوقات به این مسائل کم توجهی می کنند حتما در مقطع فعلی دولت از منابع خودش سعی می کند کمک کند تا مشکل حل شود اما صاحب این کار باید اقداماتش را به موقع انجام دهد.

جهانگیری یادآور شد: از آقای وزیر کشور خواسته ایم که همه امکانات بسیج شود اکنون هم تمامی امکانات پیش بینی شده تا مسیر کاملا باز شود؛ اکنون هم گازها تخلیه شده و در حال آوار برداری هستند که سریع تر بتوانند به محل مورد نظر دسترسی پیدا کنند، خانواده این عزیزان را تنها نخواهیم گذاشت و کمک خواهیم کرد تا مشکلاتشان حل شود.

پربیننده ترین خبرها