آسمان‌خراش قاتلِ پرندگان در تگزاس

آسمان‌خراش قاتلِ پرندگان در تگزاس
شنبه 16 ارديبهشت 1396 - 17:51

حدود 400 پرنده مهاجر که در هنگام وقوع طوفان در حال پرواز بودند، با یک برج اداری در ایالت تگزاس برخورد کردند و کشته شدند.

العالم - گوناگون

 جاش هندرسن مسئول حمایت و حفاظت از حیوانات در پلیس گالوستون، روز گذشته تاکید کرد که کارکنان دفاتر برج اداری خود را به بالای برج رساندند و تعداد زیادی پرندگان مُرده با پرهای آبی، سبز، زرد و رنگهای دیگر دیدند که بر کف زمین افتاده بودند.

وی افزود: تعداد این پرندگانِ مُرده بالغ بر 395 پرنده از بیش از 20 گونه مختلف است.

احتمال می رود این پرندگان که از آمریکای مرکزی و جنوبی به شهر ساحلی گالوستون رسیده بودند، از پرواز در طول خلیج مکزیک خسته شده بودند. این پرندگان در ماههای گرم سال به مناطق متعددی در آمریکای شمالی مهاجرت می کنند.

ریچارد گیبونز مدیر اداره حفاظت از محیط زیست در سازمان هیوستن اودوبون گفت: برای آنانی که به تماشای گونه های مختلف پرندگان می پردازند، دیدن این پرندگانِ زیبا و براق شادی آفرین است.

وی افزود: شاید وقوع طوفان در این شهر سبب شده تا این پرندگان مجبور شوند تا در ارتفاع کم به پرواز درآیند و چه بسا در تاریکی نتوانستند نور آسمان خراش را از نور ماه و  یا خورشید تشخیص دهند.

مدیر اداره حفاظت از محیط زیست از مسئولان ساختمانهای مرتفع خواست برای جلوگیری از وقوع اینگونه حوادث از چراغ های خود در شب بکاهند، گفت: این اتفاق بی سابقه بود و سه پرنده که از این حادثه جان سالم بدر بردند، برای درمان به مرکز حیات وحش منتقل شدند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها