تروریست سعودی: تقصیر جیش الاسلام است!

تروریست سعودی: تقصیر جیش الاسلام است!
شنبه 16 ارديبهشت 1396 - 23:07

تروریست مشهور سعودی، گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام را مسئول درگیری‌های داخلی گروه‌های مسلح در غوطه شرقی دمشق معرفی کرد.

العالم - سوریه

عبدالله المحیسنی در تازه ترین اظهارات خود، تروریست های جیش الاسلام را مسئول درگیری های داخلی در غوطه شرقی دانست و گفت: "هیات تحریرالشام" گمان می کرد که جیش الاسلام برای جنگ علیه دولت سوریه آماده می شود؛ اما در واقع این گروه، قصد حمله به دیگر گروههای مسلح را داشت.

المحیسنی تروریست سعودی و مفتی ائتلاف موسوم به "هیأت تحریر الشام"، مسئولیت درگیری های داخلی میان گروهها را به گردن جیش الاسلام انداخت و افزود: هیات تحریر الشام گمان می کرد که جیش الاسلام برای جنگی علیه دولت سوریه آماده می شود اما در واقع این گروه در حال آماده سازی برای حمله به دیگر گروهها بوده است و بدون هشدار قبلی به مواضع گروههای دیگر حمله کرد.

به نوشته "رای الیوم"، المحیسنی خاطرنشان کرد: جیش الاسلام باید از این اقدام خود دست بکشد. اینک غوطه شرقی در آرامش است؛ اما این مساله همچنان پابرجاست.

این تروریست سعودی از کسانی که آنها را مهاجران (عناصر مسلح خارجی) خطاب کرد، خواست تا در درگیری های داخلی گروه ها شرکت نکنند و نقش آنها فقط محدود به ارائه نصیحت باشد.

وی با اشاره به نشست آستانه مدعی شد: "نشستی در آستانه از سوی دشمنان برگزار شد تا میان گروهها تفرقه و اختلاف بیفکنند. آنها در این نشست "راههای مخرب و پلید" مطرح می کنند تا مجاهدان را به جان یکدیگر بیندازند؛ زیرا آنها می گویند بمباران را متوقف خواهند کرد این امر برخی را خوشحال می کند اما این مساله همانند عسل زهرآگین می ماند؛ زیرا النصره را مستثنی می کند. این نشستها فقط بر شکاف میان گروهها می افزاید".

مفتی سعودی تروریستها اظهار داشت: روسیه که خود این جنگ را هدایت و مناطق را بمباران می کند، نمی تواند "ضامن" باشد. گروهها نباید از سیاست غافل بمانند؛ بلکه باید یک شورای سیاسی تشکیل دهند به گونه ای که برای تمام گروهها الزام آور باشد و تصمیم سیاسی واحدی بگیرد یا اینکه تصمیمی مبنی بر عدم مشارکت اتخاذ کند.  

المحیسنی بار دیگر سخنان خود در قسمت قبلی برنامه "بلاد شام در یک هفته" را تکرار کرد و گفت: جنگ حومه حماه که عناصر مسلح طی آن تمام مناطق را از دست دادند، یک پیروزی به شمار می آید؛ زیرا تلفات سنگینی به نیروهای ارتش سوریه و متحدانش وارد شد.

عبدالله المحیسنی در اکتوبر 2013 به منظور حل اختلافات میان داعش و برخی گروهها بویژه جنبش احرار الشام و جبهه النصره وارد سوریه شد. وی به محض ورود به سوریه خواستار دیدار با ابوبکر بغدادی شد؛ اما سران این گروه تروریستی مخالفت کردند و به او اطلاع دادند که می تواند با ابوعلی انباری ملاقات کند. وساطت المحیسنی میان عناصر مسلح کارساز نبوده است. محیسنی پس از آن با پیشنهاد الانباری برای پیوستن به داعش به عنوان قاضی شرعی مخالفت کرد.

در آغاز سال 2014 المحیسنی در نوک پیکان مقابله با داعش قرار گرفت و در جنگهای بسیاری در جنوب سوریه مشارکت کرد؛ تا اینکه به یکی از مهمترین سران گروههای مسلح در سوریه تبدیل شد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها