داعش چگونه تروریسم را در جهان نشر می دهد؟

داعش چگونه تروریسم را در جهان نشر می دهد؟
يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 17:22

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز نوشت: داعش با استفاده از رسانه های اجتماعی به طرفدارانش برای قتل عام مردم و حملات تروریستی راهکار می دهد.

العالم - خاورمیانه

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز -که مانند برخی دیگر از رسانه های غربی و عربی از گروه تکفیری صهیونیستی داعش به عنوان دولت اسلامی نام می برد- در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم رووان اسکاربوروث نوشت: دولت اسلامی به آهستگی در حال بیرون رانده شدن از شهرهای عراق و سوریه است اما کنترل آنها بر رسانه های اجتماعی و دستورالعمل های جدید آنها به طرفداران خود برای کشتن غیرمسلمانان به شیوه های جدید ادامه دارد.

در مجله داعش به نام رومیه به مسلمانان گفته می شود چگونه حملات تروریستی انجام دهند. برای مثال، داعش به طرفداران خود می گوید برای جلوگیری افشای سابقه، شروع به خرید سلاح از نمایشگاه های تسلیحات آمریکا کنید، یا اگر نتوانستید، از یک چاقو و چوب بیس بال استفاده کنید. این گروه تروریستی خواستار آن است که جهادی های بیشتری به گروگانگیری بپردازند. بهترین مکان ها برای قتل عام محوطه دانشکده ها، سالن های سینما و استخرها هستند.

بر اساس مطالب ترجمه شده در مؤسسه تحقیقات رسانه شرق که بر ارتباطات جهادی ها نظارت دارد، داعش همچنین به افراط گرایان می گوید برای جذب قربانیان، آگهی های کاریابی یا املاک جعلی در سایت های کریگزلیست (Craigslist) یا ای بی (eBay) قرار دهند.

در نسخه نهم مجله رومیه، مکان های ایده آل برای اجرای سناریوهای گروگان گیری شامل کلوپ های شبانه، سالن های سینما و تئاتر، مراکز خرید شلوغ، فروشگاه های بزرگ، رستوران های شلوغ، سالن های کنسرت، محوطه دانشگاه ها، استخرهای عمومی، سالن های اسکیت روی یخ و در کل هر مکان شلوغی است که آنها بتوانند کنترل اوضاع را در دست داشته باشند و در حالی که از ساختمان ها به عنوان دفاع از خود استفاده می کنند، بتوانند مردم را به قتل برسانند.

داعش از جهادی ها می خواهد تا می توانند تعداد بیشتری را بکشند در حالی که برای کاهش سرعت عملیات نجات، گروگان گیری نیز انجام دهند.

این مجله تصویری از یک نمایشگاه اسلحه در آمریکا را منتشر و به طرفداران خود توصیه کرد: در بسیاری از ایالت های آمریکا، هر سلاحی را می توان به صورت مستقیم یا آنلاین خریداری کرد بدون آن که سوابق خریدار کنترل شود یا نیازی به ارائه کارت شناسایی یا مجوز حمل سلاح باشد و تقریبا سالانه پنج هزار نمایشگاه در آمریکا برگزار می شود.

داعش همچنین برای حملات با کامیون توصیه می کند فستیوال ها، خیابان های شلوغ، راهپیمایی ها و بازارهای خیابانی را هدف قرار دهند.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها