استقرار تجهیزات جنگی آمریکا در مرز سوریه و اردن

استقرار تجهیزات جنگی آمریکا در مرز  سوریه و اردن
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 05:04

تجهیزات و نیروهای نظامی آمریکا، اردن و انگلیس در مرزهای جنوبی دو استان سویدا و درعا در گذرگاه النصیب و همچنین منطقه الرمثا مستقر شده اند.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، اطلاعاتی در اختیار شبکه قرار گرفته است که نشان دهنده رصد تحرکات نظامی آمریکا در مرزهای اردن و سوریه است. این تصاویر بیانگر اوضاع این منطقه است. حضور گسترده تجهیزات نظامی را در این منطقه شاهد هستیم و به نظر می رسد حضور زیاد تجهیزات نظامی فراتر از یک مانور نظامی باشد. تحرکات نظامی گسترده ای در این منطقه وجود دارد که ممکن است اشاره ای به یک عملیات نظامی باشد.

تانک های چلنجر انگلیس به همراه دو هزار و سیصد نظامی و چند بالگرد آپاچی و بلک هاوک و چهار هزار فرد آموزش دیده در اردن در این منطقه مستقر شده اند. پایگاه های آتشبار در اردن برای حمایت از نیروهایی ایجاد شده است که قرار است وارد منطقه بادیه سوریه به همراه گردان توپخانه ای سنگین و سکوهای پرتاب موشک آمریکایی شوند. همچنین قرار است حمایت هوایی این عملیات توسط یک تیم هوایی آمریکا در پایگاه ازرق با حضور هواپیماهای هلندی و بحرینی صورت می گیرد.

اگر این تحرک نظامی کاملاً غیر عادی به حمله نظامی به داخل اراضی سوریه تبدیل شود، ضمن آنکه توافق کاهش تنش برگرفته از مذاکرات آستانه بی معنی خواهد بود، روند تحولات میدانی سوریه چهره ای متفاوت باگذشته خواهد گرفت.

حمله اشغالگرانه به جبهه جنوبی سوریه به معنای جدایی استانهای درعا، سویداء و قنیطره خواهد بود که آرزوی دیرینه رژیم صهیونیستی را تامین می کند. در شمال سوریه نیز احتمال ورود ارتش ترکیه به استان ادلب بطور فزاینده مطرح شده است.

به نظر می رسد آمریکا، رژیم صهیونیستی و ترکیه در صدد تلاش جدی برای تقسیم سوریه اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها