تشدید رفتارهای اسلام‌ستیز در آمریکا در سال 2016

تشدید رفتارهای اسلام‌ستیز در آمریکا در سال 2016
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 14:45

بنا بر اعلام شورای روابط اسلامی-آمریکایی، موارد رفتارهای اسلام‌ستیز در آمریکا افزایش یافته است.

العالم - آمریکا
 

به نقل از رویترز؛ شورای روابط اسلامی-آمریکایی اعلام کرد در سال گذشته میلادی 2213 مورد رفتار اسلام‌ستیز در آمریکا ثبت شد که در قیاس با سال 2015، 57 درصد افزایش نشان می‌دهد. رفتارهای اسلام‌ستیز در آمریکا در سال 2015، 1409 مورد گزارش شده بود.
بنا بر اعلام این شورا، بخشی از تشدید رفتارهای اسلام‌ستیز در آمریکا به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و تمرکز وی بر گروه‌های تروریستی و مقابله با مهاجرت مربوط است.
مقامات این شورا سپتامبر سال گذشته میلادی تصمیم گرفتند به دلیل افزایش رفتارهای اسلام‌ستیز، آمار وقوع آن‌ها را هر 3 ماه یکبار منتشر کنند. این رفتارها طیف گسترده‌ای از موارد حملات خشونت‌آمیز، تهدیدهای خیابانی و تبعیض در محل کار را شامل می‌شود.
همچنین بر اساس اعلام این شورا، موارد وقوع جرایم ناشی از تنفر از مسلمانان در آمریکا در سال 2016 در قیاس با سال پیش از آن 44 درصد افزایش یافت و به 260 مورد رسید.
این رفتارهای اسلام‌ستیز، مواردی را که گزارش وقوع آن‌ها تکذیب شده است شامل نمی‌شود. برای مثال، اندکی پس از پیروزی ترامپ در انتخابات، زنی در نیویورک مدعی شد از سوی طرفداران وی مورد حمله قرار گرفته است؛ ادعایی که پس از مدتی تکذیب و به دستگیری آن زن منجر شد.
ترامپ در زمان رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود ورود اتباع مسلمان را به آمریکا به طور موقت معلق کند؛ وعده‌ای که عملی شدن آن با اقدامات قضایی دادگاه‌های این کشور هنوز در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها