حملۀ اسرائیل به اردوغان ... «در جایگاه نصیحت ما نیستی»

حملۀ اسرائیل به اردوغان ... «در جایگاه نصیحت ما نیستی»
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 20:20

رژیم صهیونیستی حمله شدیدی را علیه رئیس جمهور ترکیه آغاز کرده و وی را "ناقض حقوق بشر" توصیف کرده است.

العالم - ترکیه

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، امانوئل نحشون، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای در پاسخ به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که تل‌آویو را به تبعیض نژادی علیه سنت‌های اسلامی متهم کرده بود، گفت:‌ فردی که به شکلی برنامه ریزی‌شده حقوق بشر را در کشورش نقض می‌کند، نباید درباره "تنها دموکراسی واقعی موجود در منطقه" پند و موعظه کند.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه این بیانیه مدعی شد،‌ اسرائیل همواره از آزادی کامل ادیان یهود، ‌اسلام و مسیحی حمایت می‌کند و با وجود تلاش‌ها برای بد نام کردنش به این حمایت‌ها ادامه می‌دهد.

اردوغان در همایشی درباره قدس که در شهر استانبول برگزار شده بود، تعهد داد که ارائه پیشنویس قانونی در اسرائیل مبنی بر ممنوعیت پخش اذان از بلندگوها را مختل سازد.

اردوغان گفت: ان شاء الله هرگز اجازه نخواهیم داد که صدای اذان در آسمان قدس خاموش شود.

وی در ادامه اسرائیل را به تلاش برای حفظ شهر قدس بدون مسلمانان متهم کرد و گفت: چه تفاوتی میان اقدامات فعلی اسرائیل با سیاست نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز سابق علیه سیاهپوستان در آمریکا و سیاست‌های آپارتاید آفریقای جنوبی وجود دارد؟

پیشنویس قانون مذکور در فوریه مورد توافق وزرای اسرائیلی قرار گرفت اما هنوز از سوی پارلمان تصویب نشده است. این پیشنویس درخصوص مساجد واقع در اراضی اشغالی و قدس شرقی که مسجد الاقصی نیز  در آنجا قرار دارد، ‌اجرا خواهد شد.

 

ایسنا

پربیننده ترین خبرها