تجهیز کردهای سوریه به سلاح سنگین از سوی دولت ترامپ

تجهیز کردهای سوریه به سلاح سنگین از سوی دولت ترامپ
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 08:34

وزارت دفاع آمریکا از موافقت دولت ترامپ با تجهیز نیروهای کرد سوریه به سلاح سنگین خبر داد.

به نقل از آسوشیتد پرس؛ وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه از موافقت دولت ترامپ با تجهیز نیروهای کرد سوریه به سلاح سنگین برای شرکت در آزادسازی شهر رقه خبر داد؛ اقدامی که می تواند بار دیگر در روابط 2 جانبه با ترکیه تنش جدی ایجاد کند.
فرماندهان ارتش آمریکا از ماه‌ها پیش درخواست تسلیح یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) را مطرح کرده بودند. با این حال ترکیه گروه‌های کرد مستقر در نزدیکی مرزهای خود را مرتبط با حزب کارگر کردستان (پ.ک.ک) می داند که از جانب آمریکا و ترکیه به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است.
«استیون تاونسند،» فرمانده نیروهای ائتلاف بین المللی با هدایت آمریکا در سوریه و عراق مارس گذشته میلادی (اسفند 95) گفته بود هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این نیروها تهدیدی برای ترکیه بوده باشند، یافت نشده است.
«رجب طیب اردوغان،» رئیس‌جمهور ترکیه به تازگی در این خصوص به واشینگتن هشدار داد و گفت: از نظر آنکارا هیچ فرقی میان «پ.ی.د (حزب اتحاد دموکراتیک)»، «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» وجود ندارد و همه اینها سازمان های تروریستی هستند.
ادامه همکاری آمریکا با ی.پ.گ و پ.ی.د به رغم اصرار آنکارا برای تروریستی خواندن این گروه ها، فعالیت‌های نظامی مشترک 2 کشور را در منطقه تحت الشعاع قرار داده است و تصمیم واشینگتن برای تسلیح نیروهای کرد به سلاح سنگین هم می تواند این شکاف را افزایش دهد.

 

پربیننده ترین خبرها