متهم شدن شاهزاده‌خانم‌های اماراتی به برده داری

متهم شدن شاهزاده‌خانم‌های اماراتی به برده داری
جمعه 22 ارديبهشت 1396 - 13:49

بروکسل، مرکز اتحادیه اروپا در اتفاقی نادر، 8 تن از زنان وابسته به خاندان حاکم در ابوظبی (یک مادر و دخترانش) را به جرم رفتارهای غیر انسانی و توهین آمیز با خدمتکاران خود و توقیف گذرنامه آنها به طور غیابی محاکمه می کند.

العالم - اروپا
پایگاه خبری "دویچه وله" گفت: شیخه حمده آل نهیان به همراه هفت دختر خود در سفر به بروکسل، در هتل لوکس "کنراد" اقامت کردند.
این پایگاه خبری می نویسد این افراد در سفر سال 2008 خود یک طبقه از این هتل را به مدت چند ماه به طور کامل قرق کرده و 20 خدمتکار به طور 24 ساعته به خدمت گرفتند.
خاندان آل نهیان بر امیرنشین ابوظبی حاکم است و از خاندان های پر نفوذ امارات به شمار می رود. این خاندان مدتی پیش باشگاه انگلیسی "منچستر سیتی" را خرید.
اکنون این زن ها باید در دادگاه حضور یافته و به اتهام برده داری و نقض قانون کار محاکمه شوند.
"پاتریشیا لوکوک"، از سازمان حقوقی "میریا" در بلژیک می گوید: "خدمتکاران زن این افراد بی هیچ دستمزدی شبانه روز برای آنها کار می کردند. آنها مجبور بودند جلوی اتاق این زن ها روی زمین بخوابند و همواره در معرض ضرب و شتم بودند".

این سازمان بلژیکی به عنوان شاکی در این محاکمه شرکت می کنند.
مقامات قضایی بلژیک زمانی متوجه این اوضاع شدند که یکی از خدمتکاران موفق شد از هتل فرار کرده و به پلیس اطلاع دهد. در این هنگام مأموران برای انجام تحقیقات به محل اعزام شدند و متوجه شدند که خدمتکاران واقعا در معرض رفتار غیر انسانی قرار گرفته اند. بلافاصله تحقیقات مفصلی شروع شد آغاز شده و پرونده به دادگاه ارجاع شد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها