امروز؛ برگزاری مراسم تحلیف امانوئل مکرون

امروز؛ برگزاری مراسم تحلیف امانوئل مکرون
يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 08:04

امروز امانوئل مکرون، رسماً کار خود را به عنوان رئیس‌جمهور جدید فرانسه آغاز می‌کند.

العالم - اروپا
به نقل از رویترز؛ امروز (یکشنبه) مرکز پاریس به مناسبت برگزاری مراسم تحلیف امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور جدید فرانسه در سکوت فرو می‌رود. وی امروز به مدت 5 سال ریاست جمهوری فرانسه را بر عهده خواهد گرفت.
مکرون 39 ساله تا 3 سال پیش برای بسیاری از مردم، شخصیتی نا‌آشنا بود و به هیچیک از گروه‌های سیاسی سنتی تعلق ندارد؛ اتفاقی که در پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از مؤسسان اتحادیه اروپا بی‌سابقه است.
این بانکدار اسبق به جوانترین رهبر دوران پسا‌جنگ فرانسه تبدیل می‌شود؛ نخستین فردی که پس از سال 1958 و استقرار پنجمین جمهوری در فرانسه از سوی «شارل دو گل» متولد شده است.
البته مکرون باید بکوشد در انتخابات پارلمانی آتی که در ماه ژوئن (یک ماه دیگر) برگزار می‌شود برای حزب جدید التأسیس میانه‌روی خود، اکثریتی پارلمانی به دست آورد؛ حزبی که مرزهای سنتی سیاسی را در فرانسه از میان برداشته است.
وقتی وی یک هفته پیش توانست با کسب 66 درصد از آرا در دور دوم انتخابات «مارین لو پن» -- نامزد راست افراطی -- را شکست دهد، آن‌هایی که معتقدند مرزهای باز، پیوندهای نزدیک‌تر در اروپا و اصلاحات مطابق با کسب و کار که مکرون به دنبال آن‌هاست برای صلح و کامیابی حیاتی هستند، نفس راحتی کشیدند.
پیروزی مکرون دست‌کم برای مدتی با موج عوام‌گرایی که پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نماد اصلی آن است، مقابله خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها