رأی گیری از ایرانیان در 4 شهر نیوزیلند

رأی گیری از ایرانیان در 4 شهر نیوزیلند
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 07:33

سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند روز دوشنبه اعلام کرد رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهار شهر این کشور انجام می شود.

العالم- ایران

جلال الدین نمینی میانجی سفیر ایران در نیوزیلند روز دوشنبه اعلام کرد رای گیری از ایرانیان مقیم نیوزیلند برای انتخابات ریاست جمهوری در چهار شهر 'آکلند'، 'کرایست چرچ'، 'ولینگتون' و 'دنیدن' انجام خواهد شد.


وی ملاک انتخاب این چهار شهر نیوزیلند را برای رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ایرانیان مقیم، میزان پراکندگی جمعیتی ایرانی ها و نیز درخواست های رسیده از هموطنان ساکن این چهار شهر اعلام کرد.


وی گفت که ایرانیان مقیم نیوزیلند به طور عمده در 'آکلند' ساکن هستند و در سه محل شمال، مرکز و غرب این شهر که ایرانیان تجمع بیشتری دارند رای گیری بعمل خواهد آمد.


بلندپایه ترین دیپلمات ایران در نیوزیلند، گفت با توجه به اینکه روز جمعه 29 اردیبهشت روز کاری در نیوزیلند می باشد، تا دو ساعت پس از پایان وقت اداری رسمی نیوزیلند رای گیری از ایرانیان ادامه پیدا خواهد کرد.


وی گفت که سهولت در دسترسی هموطنان به ویژه دانشجویان ایرانی به صندوق رای از ملاک های انتخاب محل های رای گیری بوده است، به گونه ای که در ساعاتی از روز صندوق های سیار در چهار دانشگاه نیوزیلند در چهار شهر 'آکلند'، 'کرایست چرچ'، 'ولینگتون' و 'دنیدن' به اخذ رای از دانشجویان خواهند پرداخت.


در این رابطه دانشجویان ایرانی مجوزهای مربوط به استقرار صندوق را از دانشگاه هایشان اخذ کرده اند.


نمینی اعلام کرد رای گیری به صورت حضوری و با ارائه گذرنامه و یا شناسنامه معتبر ایرانی صورت خواهد گرفت و تمامی امور اجرایی رای گیری توسط ایرانیان مقیم انجام گرفته و پس از پایان اخذ رای، آراء توسط آنها شمارش خواهد شد.


وی گفت که نماینده سفارت ایران در نیوزیلند تنها بر روند انتخابات نظارت خواهد داشت.


سفیر ایران در نیوزیلند اعلام کرد در خصوص مراکز و ساعات رای گیری در نیوزیلند، اطلاع رسانی گسترده ای به ایرانیان مقیم از طریق سایت ها و تماس های ایمیلی انجام شده است و انتظار داریم انتخابات با نشاطی در نیوزیلند داشته باشیم.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها