ایرانیان مقیم جنوب چین پای صندوق های رای رفتند

ایرانیان مقیم جنوب چین پای صندوق های رای رفتند
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 07:24

ایرانیان مقیم گوانگجو در جنوب چین در اولین ساعات امروز جمعه به (وقت محلی) آرای خود را به صندوق انداختند.

العالم ـ آسیا

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که از ساعت 8 صبح به وقت محلی (4:30 دقیقه به وقت تهران) در شرق آسیا آغاز شده، همچنان با حضور همه جانبه مردم ادامه دارد و در این بین هموطنان کشورمان در جنوب چین و در شهر گوانگجو نیز حضوری فعال در آن دارند.
بر اساس گزارش دریافتی، سرکنسولگری کشورمان در این شهر اقدام به ایجاد یک شعبه اخذ رای در محل این کنسولگرری کرده و میزبان هموطنان مقیم این شهر و دیگر شهرهای استان گوانگ دونگ است.
بر اساس این گزارش از ابتدای شروع رای گیری در صندوق مستقر در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران استقبال پرشوری از انتخابات به عمل آمده و بر آورد می شود که طی ساعات آینده بر تعداد شرکت کنندگان در انتخابات افزود شود. همچنین تعداد قابل توجهی از هموطنان کشورمان که برای حضور در نمایشگاه بین المللی صنعت پلاستیک و پلیمر (چایناپلاس 2017) به این شهر آمده اند با اشتیاق در این وظیفه ملی مشارکت نموده و با حضور در محل کنسولگری، در حال انداختن آرای خود به داخل صندوق رای هستند.
همچنین به غیر از شهر گوانگجو و پکن پایتخت چین، شهرهای شانگهای و هنگ کنگ نیز با برپایی صندوق های رای میزبان ایرانیان مقیم هستند.
اساس گزارش رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور، این انتخابات در 103 کشور و 132 نمایندگی کشورمان و همچنین 279 شعبه اخذ رای برگزار می شود و 2 میلیون و 500 هزار ایرانی خارج از کشور حائز شرایط رای دادن هستند.
در این دوره سید مصطفی آقامیرسلیم، ابراهیم رئیسی، حسن روحانی و سید مصطفی هاشمی طبا با هم به رقابت می پردازند.
56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد 1 میلیون و 350 هزارو 294 نفر رأی اولی خواهند بود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها