آخرین اخبار از تعطیلی مدارس استان های کشور

آخرین اخبار از تعطیلی مدارس استان های کشور
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 16:27

برگزاری انتخابات در روز جمعه و حجم بالای کاری در شعب اخذ رای، منجر به تعطیلی مدارس برخی از استان‌های کشور شد.

العالم ـ ایران

برگزاری انتخابات حجم سنگین مراکز اخذ رای منجر شده است مدارس برخی استان های کشور تعطیل شوند البته پیش از این نیز اعلام شده بود که تعطیلی مدارس از طریق مدیر کل هر استان تعیین می‌شود.

مدارس تهران شنبه تعطیل است

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستانهای شهر تهران از تعطیلی مدارس شهرستان‌های استان تهران در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت خبر داد. اصغر خلیلی گفت: با توجه به طولانی شدن فرایند انتخابات و اعلام نظر رئیس شورای آموزش و پرورش مناطق شهرستان‌های استان تهران و مدیران مناطق تمام مدارس آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران روز شنبه 30 اردیبهشت تعطیل است.

مدارس اصفهان تعطیل است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از تعطیلی مدارس تمام دوره های تحصیلی استان در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۶ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان، محمد حسن قائدیها اعلام کرد: با توجه به اینکه اکثر واحدهای آموزشی بعنوان حوزه برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده و تعداد زیادی از همکاران بعنوان عوامل اجرایی و نظارتی در برگزاری انتخابات همکاری دارند، مدارس استان در روز شنبه تعطیل است.
وی افزود: از روز یکشنبه روال عادی فعالیت مدارس از سر گرفته می‌شود و آزمون‌های پایان سال در این روز برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان در سه هزار و ۲۴۵ شعبه اخذ رای در حال برگزاری است.
 تعطیلی تمامی مدارس استان گیلان 
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تعطیلی تمامی مدارس استان برای فردا (شنبه) خبر داد.
مهدی حاجتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به برگزاری انتخابات در بسیاری از مدارس گیلان به عنوان شعب اخذ رای و مشارکت فرهنگیان در فرآیند انتخابات و احتمال طولانی شدن شمارش آرا، تمامی مدارس استان فردا (شنبه) تعطیل است.
وی انتخابات را نماد مردم سالاری دینی دانست و اظهار کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف است بنابراین همه ما در این حماسه ملی شرکت گسترده خواهیم داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: رای اولی های نیز امروز (جمعه) همگام با سایر اقشار و هم سن و سالان خود در انتخابات حضوری پرشور دارند.
مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند.
از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
سه هزار و پنج شعبه اخذ رأی نیز برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، آماده شده است.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است. 

 مدارس استان یزد در روز شنبه تعطیل اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد مدارس استان یزد را در روز شنبه تعطیل اعلام کرد.

احمد شیرزاد در توضیح این خبر گفت: با توجه به اینکه اکثر مدارس استان يزد به عنوان شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده و تعداد زیادی از همکاران آموزش و پرورش به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی در برگزاری انتخابات مشغول فعالیت هستند با موافقت استاندار محترم، تمام واحد های آموزشی استان یزد در روز شنبه سی‌ام اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

مدارس شهریار و ورامین تعطیل است

در استان تهران تا لحظه انتشار خبر فقط مدارس دو شهرستان شهریار و ورامین با توجه به برگزاری انتخابات تعطیل اعلام شده است. 

تعطیلی برخی مدارس خراسان رضوی
علیرضا کاظمی افزود: هم اکنون 2 هزار و 235 شعبه اخذ رای در مدارس استان مستقر شده اند که این تعداد روز شنبه 30 اردیبهشت ماه تعطیل می باشند.
وی اظهار کرد: از این تعداد 689 واحد در مشهد و یک هزار و 546 واحد در سایر شهرستانهای استان هستند. دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و 573 شعبه اخذ رای شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی آغاز شد.
سه هزار و 898 شعبه اخذ رای از این تعداد ثابت و 675 شعبه سیار است که دارای 9 هزار و 459 صندوق می باشند.
مجموع افراد واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات در استان خراسان رضوی چهار میلیون و 314 هزار نفر اعلام شده است.
استان خراسان رضوی هم اکنون دارای 10 هزار و 250 واحد آموزشی با حدود یک میلیون و 200 هزار دانش آموز است.

تعطیلی مدارس خراسان شمالی قطعی نیست
مدیرکل آموزش‌و پرورش خراسان شمالی گفت: تعطیلی مدارس خراسان شمالی برای روز شنبه قطعی نشده است.

احتمال تعطیلی مدارس شهرهای بزرگ آذربایجان شرقی 
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از احتمال قوی تعطیلی مدارس شهرهای بزرگ استان در روز شنبه آینده خبر داد.

دایر بودن مدارس قزوین در روز شنبه
روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد: فعالیت آموزشی مدارس استان حتی مدارسی که روز جمعه، شعبه اخذ رای در آن‌ها مستقر است در روز شنبه سی ام اردیبهشت تعطیل نیست.

مدارس محل اخذ رای در کردستان روز بعد از انتخابات تعطیل است
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: مدارسی که جمعه 29 اردیبهشت شعبه برگزاری انتخابات هستند روز شنبه 30 اریبهشت تعطیل خواهند بود.

آخرین خبرها از تعطیلی مدارس سیستان و بلوچستان
علی مرادی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان آخرین وضعیت امتحانات دانش آموزان بعد از انتخابات ریاست جمهوری،گفت: با توجه به اینکه در ایام امتحانات دانش آموزان قرار داریم روزهای شنبه و یکشنبه بعد از روز رای گیری امتحانی برای دانش آموزان در نظر گرفته نشده است.

وضعیت تعطیلی مدارس زنجان
رهبر طوماری رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:مدارس ابتدایی که به عنوان شعبه اخذ رای از آنها استفاده می شود روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل خواهند بود و تعطیلی سایر مدارس که در آنها رای گیری انجام نمی پذیرد برعهده رییس منطقه ،  ناحیه است .

لغو امتحانات روز شنبه برخی مدارس کهگیلویه و بویراحمد
هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: تغییر امتحانات داخلی مدارس در این روز به روز دیگر به دلیل اختصاص شعب اخذ رأی انتخابات در برخی مدارس و رعایت حال فرهنگیانی است که جزو عوامل اجرایی هستند.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی قبلی هیچگونه امتحان نهایی در برنامه این روز وجود نداشت و در مدارسی که شعب اخذ رأی وجود ندارد و مدیر و معلمان آن مدرسه جزو عوامل اجرایی نیستند روز شنبه امتحانات خود را برگزار می‌کنند.

تعطیلی مدارس در استان کرمانشاه
حسین پارساپور رئیس مرکز اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی مدارس در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه به عنوان محل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: به همین علت تمامی مدارس در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل است.

وی افزود: در تمامی نواحی تعدادی از مدارس به عنوان شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه بسیاری از معلمان و همکاران آموزش و پرورش در مدارس و شعب اخذ رأی حضور و فعالیت دارند به علت حجم کار و شمارش آرا مدارس استان در روز پس از انتخابات تعطیل است.

تعطیلی مدارس در استان مرکزی
شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش گفت: مدارسی که روز بیست و نهم اردیبهشت حوزه برگزاری انتخابات هستند در روز شنبه سی اردیبهشت تعطیل هستند.

وی عنوان کرد: وضعیت کاری فرهنگیانی که ابلاغ همکاری در حوزه‌های اخذ رای را دارند نیز در روز سی اردیبهشت مطابق ضوابط و گواهی‌های اعلامی هیات‌های نظارت و اجرایی انتخابات خواهد بود.

کلیه مدارس خوزستان روز شنبه تعطیل است
به‌منظور تسهیل روند برگزاری انتخابات، کلیه مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در سطح خوزستان روز شنبه بعد از انتخابات (۳۰ اردیبهشت‌ماه) تعطیل اعلام شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها